تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۵:۲۷
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۳۲۳۶۲۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

چشم انداز تولید فولاد چین در ماه‌های پایانی سال

‌می‌متالز - تولید فولاد خام چین در هفت استان تولیدکننده برتر این کشور در ژانویه تا سپتامبر، ۲ درصد افزایش یافته به ۷۹۸ میلیون تن رسیده است. این در حالیست که از ابتدای سال جاری میلادی میزان رشد تولید از ۶ درصد به ۲ درصد رسیده است.

به گزارش می‌متالز، از جمله عوامل موثر بر کاهش رشد تولید می‌توان به سیاست کنترل تولید اشاره کرد که به تدریج تاثیرات خود را نشان داده، به طوری که در اکتبر نسبت به ماه قبل افت هم داشته است.

بر اساس داده‌های انجمن آهن و فولاد چین متوسط تولید روزانه فولاد خام شرکت‌های فولادی کلیدی در اوایل و اواسط اکتبر ۲۰۲۳ کاهشی ۴ درصدی در نسبت به ماه قبل و کاهشی ۲.۱ درصدی نسبت به سال قبل داشت. لازم است تا تقاضای داخلی حمایت بیشتری از بازار کند و رشد بیشتری داشته باشد. از طرفی قیمت مواد اولیه نیز برای تولید فولاد جذابیت کافی را ندارد و هزینه‌های تولید فولاد همچنان صعودی است.

شمال چین در ماه نوامبر وارد زمستان می‌شود؛ بنابراین پروژه‌های عمرانی به تدریج با رکود فصلی مواجه خواهند شد. اما حمایت‌های دولت برای رشد پایدار ادامه دارد و در چنین شرایطی، انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری زیرساختی همچنان نرخ رشد را حفظ کند. از سوی دیگر، با کاهش تولید صنایع، تأثیر کاهش تقاضای فولاد از این بخش مصرف کننده نهایی ممکن است احساس شود. اما با نزدیک شدن به زمستان، سرعت کاهش موجودی بازار کاهش می‌یابد و منجر به انباشته شدن موجودی تا پایان سال می‌شود. تضعیف تقاضای زمستانی و اجرای محدودیت‌های آلودگی هوا احتمالاً بر تولید روزانه فولاد خام تأثیر می‌گذارد که ممکن است به کاهش تولید ماهانه منجر شود.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده