تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۲۲۵۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

تجار چینی امیدی به رونق بازار فولاد ساختمانی ندارند

‌می‌متالز - تجار چینی نسبت به افزایش ذخایر انبار‌های فولاد ساختمانی خود در زمستان محتاط هستند، زیرا انتظار دارند که تقاضای داخلی فولاد تحت فشار رکود بخش املاک، ضعیف بماند. این در حالیست که هر سال در این فصل خرید‌های خود را با توجه به ارزان‌تر بودن قیمت فولاد بالا می‌برند تا آماده رشد تقاضا و قیمت‌ها در فصل بهار شوند. امسال هنوز چنین تمایل به خریدی بین آن‌ها مشاهده نشده است.

به گزارش می‌متالز، بدبینی در مورد تقاضای فولاد چین بزرگترین مانع برای ذخیره مجدد انبار‌ها توسط تجار است، در حالی که روند قیمت محصولات فولادی نهایی نیز یکی دیگر از نگرانی‌های اصلی آن هاست.

در ژانویه تا سپتامبر، کل مساحت پروژه‌های ملکی تازه راه‌اندازی شده با ۲۳.۴ درصد کاهش در سال به ۷۲۱.۲ میلیون متر مربع، و پروژه‌های مسکونی نیز با ۲۳.۹ درصد کاهش در سال به ۵۲۵.۱ میلیون متر مربع کاهش یافته است. از این رو برای نیمه اول سال ۲۰۲۴، اکثر فعالان بازار چین بر این باور بودند که قیمت میلگرد که یکی از اقلام اصلی فولاد ساختمانی است اندکی افزایش می‌یابد و در سطح نسبتاً پایین باقی می‌ماند.

قابل ذکر است هفته پایانی اکتبر موجودی ۵ محصول فولادی اصلی در چین به پایین‌ترین سطح ۹ ماه اخیر رسیده ۱۶.۹۸ میلیون تن ثبت شد البته هنوز ۳.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بالاتر بود.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده