تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۴
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۲۴۶۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان خبر داد:

اسکله تخلیه و بارگیری میعانات گازی و نفتی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان آماده بهره‌برداری است

‌می‌متالز - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان اعلام کرد که اسکله تخلیه و بارگیری محصولات نفتی و میعانات گازی در بندر منطقه ویژه پارسیان آماده بهره‌برداری است.

به گزارش می‌متالز، «سیدعلی‌اصغر علامه» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: عرشه این اسکله ۸۰ متر طول دارد و در یک موج‌شکن به‌طول هزار و ۵۰۰ متر ساخته شده است.

وی در ادامه افزود: آبخور ۱۶ متری این اسکله امکان پهلوگیری شناور‌هایی با وزن ۱۰۰ هزار تن را فراهم می‌کند.

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، بر اساس برنامه‌های توسعه ایمیدرو، ایجاد خط لوله انتقال میعانات گازی این اسکله در مرحله دوم ساخته می‌شود.

وی با اشاره به هزینه ۲۵ میلیون یورویی برای ساخت اسکله ۳ این بندر اضافه کرد: این یکی از ۴ اسکله فعال و یکی از ۱۹ اسکله این بندر در افق نهایی است.

علامه با بیان اینکه اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر سالانه ۹ میلیون تن است که در آینده به ۴۰ میلیون تن افزایش می‌یابد، یادآور شد: امسال از بندر پارسیان بیش از ۴۵۰ هزار تن کلینکر و سیمان صادر و ۳۵۰ هزار تن کک و پودرآلومینا به این بندر وارد شد.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره تولید محصولات فولاد و پتروشیمی از مهمترین اهداف ایجاد منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان در افق سال ۱۴۱۰ است، تاکید کرد: تا سال ۱۴۱۰ در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان بیش از ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی، ۴ میلیون تن فولاد و هزار و ۴۰۰ تن آلومینا تولید می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با اشاره به وسعت ۹ هزار و ۷۰۰ هکتاری این منطقه گفت: اکنون بیش از ۳ هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان مشغول به کار هستند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده