تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۷:۰۸
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۳۲۴۹۶۱

سرمایه‌گذاری حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومانی برای راه‌اندازی اسکله شماره سه پارسیان

‌می‌متالز - اسکله شماره ۳ منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌ بر پارسیان آماده بهره‌برداری است.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان گفت: برای راه‌اندازی این اسکله حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که به زودی در سفر دولت به استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این اسکله تمام ایرانی حدود ۲ میلیون تن حجم واردات و صادرات دارد.

همچنین مسعود بامری مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در این خصوص گفت: طول عرشه این اسکله ۸۰ متر است که در یک موج شکن به طول هزار و ۵۰۰ متر ساخته شده است. آبخور ۱۶ متری این اسکله امکان پهلوگیری شناور‌هایی با وزن ۱۰۰ هزار تن را فراهم می‌کند.

وی افزود: این اسکله یکی از ۴ اسکله فعال و یکی از ۱۹ اسکله این بندر در افق نهایی است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان گفت: اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر ۹ میلیون تن در سال است که قرار است در آینده به ۴۰ میلیون تن برسد.

بامری افزود: امسال از بندر پارسیان بیش از ۴۵۰ هزار تن کلینکر و سیمان صادر و ۳۵۰ هزار تن کک و پودرآلومینا به این بندر وارد شد.

وی گفت: جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره تولید محصولات فولاد و پتروشیمی از مهم‌ترین اهداف ایجاد منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در افق سال ۱۴۱۰ است.

وی افزود: تا سال ۱۴۱۰ در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان بیش از ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی، ۴ میلیون تن فولاد و هزار و ۴۰۰ تن آلومینا تولید می‌شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با اشاره به وسعت ۹ هزار و ۷۰۰ هکتاری این منطقه گفت: اکنون بیش از ۳ هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان مشغول به کار هستند.

تعداد بازدید : 4

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده