تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۳۲۴۸۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون صنایع عمومی وزارت صمت خبر داد:

روند تخصیص ارز به صنایع در سال جاری ۶ درصد رشد داشته است

‌می‌متالز - معاون صنایع عمومی وزارت صمت اعلام کرد که روند تخصیص ارز به صنایع در راستای حمایت و رونق تولید داخل در سال جاری ۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت در بازدید از ۲ واحد صنعتی ساوه با بیان اینکه فرایند توسعه در کشور سرمایه‌گذاری صنایع به شدت دنبال می‌شود، اظهار کرد: با تعامل و همکاری سازمان تأمین اجتماعی موضوع وجوه اخذ شده که در گمرک برای سرمایه گذاری جدید صورت می‌گرفت رفع و به حداقل رسیده است.

وی با بیان اینکه برنامه اولویت دار کنونی دولت، تأمین ارز است، ادامه داد: صنایعی که در یکسال گذشته، رشد تولید بالایی داشته‌اند، بر اساس اولویت بندی به آن‌ها ارز تخصیص داده می‌شود که تاکنون روند تخصیص ارز ۶ درصد افزایش داشته است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت اضافه کرد: مابقی افزایش رشد تولید از محل داخلی سازی اقلامی بوده که در گذشته وارد می‌کردیم که در حال حاضر آن‌ها را بومی سازی کردیم و در داخل کشور تولید می‌شوند.

وی افزود: یکی مشکلی که امروز صنایع با آن مواجه هستند، بحث قیمت گذاری تولیدات است و درخواست آن‌ها منطقی است چرا که از سویی مردم از ما انتظار دارند با افزایش بهره وری قیمت‌ها مناسب باشد که مدیریت قیمت باید دستور کار ویژه قرار گیرد.

برادران در ادامه خاطرنشان کرد: گاهی اوقات شاهد هستیم بعضی صنایع علی رغم عرضه کم قیمت آن‌ها بالاتر از نرخ جهانی است که در این خصوص پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت عرضه یا واردات مواد اولیه یا تثبیت قیمت را باید دنبال کنیم چرا که پذیرفته نیست کالا و مواد اولیه آن نیز داخلی باشد، اما قیمت آن بالاتر از قیمت منطقه یا جهانی باشد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت همچنین گفت: به‌طور حتم اگر در این حوزه دچار مشکل شویم در ادامه زنجیر تولید نیز مشکلاتی ایجاد می‌شود چرا که باید هر زنجیره از تولید سود معقول و منصفانه داشته باشد که لایه‌های بعدی نیز دچار مشکل نشود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده