تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۴
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۲۴۴۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در شورای ISC مطرح شد:

اجرای برنامه راهبردی وزارت صمت برای ارتباط صنعت و دانشگاه

‌می‌متالز - وزیر صمت با اشاره به برنامه‌های راهبردی توسعه صنعت دانش‌بنیان صادرات محور گفت: نظام ایده‌ها و نیاز‌ها به عنوان پل ارتباطی صنعت و دانشگاه می‌تواند نقش موثری را ایفا کند.

به گزارش می‌متالز، شانزدهمین جلسه شورای راهبری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، حجت‌الاسلام و المسلمین «علیرضا خسروپناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری و رئیس شورا و «سیداحمد فاضل‌زاده» رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فن‌آوری جهان اسلام (ISC) و دبیر شورا و سایر اعضای حقوقی و حقیقی شورای سیاست‌گذاری و راهبری مؤسسه ISC برگزار شد.

علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست گفت: تجربه‌های موفقی در ارتباط صنعت با دانشگاه در مجموعه‌های صنعتی داشته ایم که در وزارت صنعت هم از این تجربیات موفق استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در برنامه‌های راهبردی بخش صنعت، معدن و تجارت بر توسعه صنعت دانش‌بنیان صادرات محور تأکید ویژه‌ای شده است که در همین راستا نظام ایده‌ها و نیاز‌ها به‌عنوان پل ارتباطی صنعت و دانشگاه می‌تواند نقش موثری را ایفا کند. تا زمانی که ظرفیت‌های دانش خود را متوجه صنایع نکنیم، نمی‌توانیم اثربخشی آن را پیگیری کنیم.

وزیر صمت در خصوص اثربخشی مقالات افزود: تا زمانی که نتایج حاصل از یک مقاله در صنعت دیده نشود، نمی‌توان آن مقاله را اثربخش دانست. برای مثال ما به‌عنوان سومین سازنده توربین گاز در دنیا هستیم که حاصل تلاش‌های علمی محققین و اساتید دانشگاه بوده است و توسط صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان این دستاورد‌های علمی به محصول صنعتی تبدیل شده است.

علی‌آبادی همچنین گفت: نظام ایده‌ها و نیاز‌ها می‌تواند در جهت دهی تحقیقات در راستای رفع نیاز‌های کشور و اثر بخشی پژوهش‌ها موثر باشد.

در ادامه «سیداحمد فاضل‌زاده» رئیس مؤسسه ISC خبر از رونمایی از درگاه ویژه خودروسازی در نظام ایده‌ها و نیاز‌ها (نان) در هفته پژوهش و فناوری داد.

وی ادامه داد: درگاه ویژه حوزه خودروسازی با همکاری دوجانبه دبیرخانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها و یکی از خودروسازان طراحی شده است و در هفته پژوهش و فن‌آوری این درگاه رونمایی خواهد شد.

رئیس مؤسسه ISC همچنین گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر کشور می‌توانند ضمن ثبت‌نام در این سامانه، با وارد کرد مشخصات، داوطلب همکاری در تمامی حوزه‌های گوناگون نوین فن‌آوری و تکنولوژی خودروسازی باشند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده