تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۳۲۴۶۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در راستای رونق تولید صورت گرفت؛

پایش و عارضه‌یابی سه واحد صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری از پایش و عارضه‌یابی سه واحد صنعتی در این استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف شناسایی موانع تولید؛ افزایش ظرفیت واحد‌های صنعتی و ایجاد اشتغال اجرایی شده است.

به گزارش می‌متالز، تیم بسیج مهندسان صنعتی چهارمحال و بختیاری سه واحد صنعتی شهرستان سامان را پایش و عارضه‌یابی کرده و مسئولان این واحدها، دغدغه‌های اجرایی و موانع تولید خود را مطرح کردند.

«فضل‌الله رحمتی» مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری، در این خصوص گفت: این طرح با هدف شناسایی موانع تولید؛ افزایش ظرفیت واحد‌های صنعتی و ایجاد اشتغال اجرایی شده است.

وی افزود: در پایش‌های انجام شده، تاکنون بیشترین مشکل واحد‌های تولیدی، نیروی انسانی و تسهیلات مالی است.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری در ادامه تصریح کرد: البته مشکل تسهیلاتی واحد‌های صنعتی، چالش بزرگتری را برای تولید ایجاد کرده که متأسفانه واحد‌های تولیدی و صنعتی همواره با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مشکلات زیرساختی، مساله بازار، تأمین مواد اولیه، مالیات و ارزش افزوده و بروکراسی اداری از دیگر مشکلات عمده واحد‌های صنعتی است.

رحمتی در ادامه تصریح کرد: موضوع پایش و عارضه‌یابی واحد‌های صنعتی استان که دچار بحران و مشکلات هستند، از جمله اقداماتی است که در دستور کار جامعه بسیج مهندسان قرار دارد.

وی در این خصوص اضافه کرد: همچنین مانع زدایی و حل مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی از دیگر اقدامات بسیج مهندسان است.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: عارضه‌یابی در فرآیند یک کارگاه و یا شرکت صنعتی در بخش‌های مختلف و از جهات مختلف از جمله: عوامل انسانی، عوامل تکنولوژیکی، دانش روز، دستگاه‌ها و سیستم‌های کنترل کیفی، مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده