به گزارش میمتالز، «مهدی ضیغمی» معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت، روز شنبه در بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی با بیان اینکه بازارهای آفریقایی، آمریکای جنوبی و شرق آسیا بکرترین بازار برای تولیدات تراکتورسازی است، گفت: البته بازارهای متعدد دیگری نیز وجود دارد که به لحاظ مسائل تحریمی باید به صورت حاشیهای و برنامه ریزی شده در آنها ورود کرد.
وی افزود: تراکتورسازی قابلیت آن را دارد که به عنوان یکی از پنج یا حتی سه شرکت بزرگ جهان وارد بازارهای متعدد صادراتی شود که برای این منظور باید بسته صادراتی برای آن تعریف کنیم.
معاون وزیر صمت در ادامه تاکید کرد: تراکتورسازی نماد ملی برای کشور بهشمار میرود و باید از ظرفیتهای سرریز آن در جهت الهامبخشی و توسعه سایر صنایع کشور استفاده شود.
وی ادامه داد: تراکتورسازی از مجموعههای فاخر صنعت کشور است که با بهبود مدیریت در چند سال اخیر، توانسته از بحث نیاز داخل و تنوع بخشی برای تامین سلیقههای مختلف مصرف کنندگان داخلی خود فراتر رود و وارد بازارهای صادراتی شود و ارز آوری خوبی را هم برای کشور داشته است.
ضیغمی عملکرد تراکتورسازی را در حوزه صادرات ستودنی اعلام کرد و یادآور شد: به لحاظ صادرات، اعداد و ارقام خوبی در کارنامه این گروه در مقایسه با سالیان گذشته ثبت شده، اما به نسبت ظرفیتهایی که دارد باید بیشتر تلاش کند.
وی در ادامه تاکید کرد: مشکلات صنعتی و خیل عظیمی از شرکتهایی در کشور وجود دارد که همزمان و زودتر از تراکتورسازی وارد بازار کار و تولید و صادرات شدهاند، اما در مشکلات متعدد درگیر هستند که این شرکتها باید از ظرفیتهای دانش فنی و خودباوری شرکت تراکتورسازی که چند سال متمادی است، صادر کننده برتر و ممتاز کشور لقب میگیرد، استفاده کنند.
معاون وزیر صمت اضافه کرد: حوزه صنعت و تولید کشور باید با الگوگیری از تراکتور، خود را به عنوان یک نماد ملی و صادراتی در کشور معرفی کنند.
گفتنی است، گروه صنعتی تراکتورسازی ایران بهعنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی با هفت شرکت اقماری در تبریز، ۲ شرکت در سنندج و ارومیه فعال بوده و با حدود پنج دهه فعالیت در زمینه تولید تراکتور، در عرصه تولید ۷۱ نوع انواع موتور در بخشهای کشاورزی، صنعتی و خودرو فعالیت دارد.
منبع: شاتانیوز