تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۳۲۴۸۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ظرفیت معادن طلا و مس سیستان و بلوچستان معادل ظرفیت نفت خوزستان است

‌می‌متالز - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت معادن طلا و مس سیستان و بلوچستان معادل ظرفیت شناخته شده نفت خوزستان است.

به گزارش می‌متالز، رضا شریفی ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار و تقارن این ایام با هفته بسیج، اظهار داشت: شاخص‌های پزشکی، بهداشتی و درمانی در استان به لحاظ زیرساختی و اعتماد مردمی رو به بهبود است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با مقایسه وضعیت بهداشت و درمان استان قبل و بعد از شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: کادر درمان در زمان اوج کرونا وسط میدان بودند و در این عرصه شاهد جانفشانی این عزیزان بودیم. نیرو‌های کادر درمان و بسیجیان مصداق بارز مقاومت هستند و بالاترین نوع جهاد تبیین «خدمت بی‌منت» است.

وی تاکید کرد: در عرصه چشم پزشکی استان سیستان و بلوچستان جزو استان‌های تراز اول کشور است.

معاون استاندار با اشاره به عقب‌ماندگی‌های موجود در حوزه بهداشت و درمان استان، تصریح کرد: با حضور مردم در هر عرصه‌ای شاهد رشد و پیشرفت بودیم، بهبود شرایط بهداشت و درمان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

شریفی با اشاره به وضعیت فعلی استان و تشبیه آن به یک بیمار بیان داشت: حال استان در عرصه‌های مختلف به صورت متوازن و همسان از شمال تا جنوب با جبران عقب‌ماندگی‌ها رو به بهبود بوده و برای بهبودی کامل نیازمند زمان بیشتری است.

وی اذعان کرد: شاهد توسعه و پیشرفت از شمال تا جنوب استان در زمینه آبرسانی، معادن، مسکن، کشاورزی، توسعه سواحل مکران، پتروشیمی و ... هستیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت معدن «جانجا» , تصریح کرد: ظرفیت معادن طلا و مس سیستان و بلوچستان معادل ظرفیت شناخته شده نفت خوزستان است.

رضا شریفی گفت: سیستان و بلوچستان استان ظرفیت‌های پنهان و محرومیت‌های آشکار است که بخشی به دلایل کم‌کار‌های صورت گرفته در گذشته و بخش دیگری هم به دلیل عدم همراهی و همکاری خود مردم استان بوده است.

وی با تاکید بر عدالت در خدمت‌رسانی، اظهار داشت: باید پذیرفت عقب‌ماندگی‌هایی در استان وجود دارد که برای برطرف کردن این عقب‌ماندگی‌ها با اختیارات ویژه‌ای که به استان داده شده و با توجه به مسائل موجود و همچنین توانمندی مدیریتی استان شاهد پیشرفت و توسعه استان هستیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به وقوع زلزله در زاهدان بیان کرد: از آغاز طوفان الاقصی در غزه، رژیم غاصب صهیونیستی معادل دو بمب اتمی بر سر مردم مظلوم و بی‌گناه غزه ریخته به گونه‌ای که هنگام برخورد موشک‌ها به زمین در شعاع ۲۰۰ متری محل سکونت کودکان، زنان و افراد بی‌گناه لرزش معادل زلزله زاهدان را تجربه می‌کنند.

شریفی بیان داشت: رژیم منحوس صهیونیستی می‌خواهد؛ جنایات خودش را با سپری شدن زمان عادی جلوه دهد و با دستکاری ذهن‌ها جای ظالم و مظلوم را عوض کند.

وی با مقایسه حضور مردم انگلیس در مراسم خاکسپاری ملکه و حضور در تجمع حمایت از مردم غزه، بیان داشت: به برکت خون شهدای گفتمان مقاومت، در همه کشور‌های آمریکایی و اروپایی جایگاه خودش را به دست آورده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: اکنون گفتمان مقاومت امامین انقلاب به نتیجه رسیده و شاهد بیدار شدن ملت‌ها هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده