تاریخ: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۵:۲۷
بازدید: ۳۶۷
کد خبر: ۳۲۵۱۷۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

نقشه راه فناوری آهن و فولاد

‌می‌متالز - فولاد برای اقتصاد‌های مدرن حیاتی است و بنابراین انتظار می‌رود در دهه‌های آینده تقاضای جهانی برای فولاد افزایش یابد تا نیاز‌های رفاه اجتماعی و اقتصادی فزاینده را برآورده کند.

به گزارش می‌متالز به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی، پاسخگویی به این تقاضا چالش‌هایی را برای بخش آهن و فولاد ایجاد می‌کند، زیرا این بخش به دنبال ترسیم مسیر پایدارتر و در عین حال رقابتی است. این بخش در حال حاضر مسوول حدود ۸ درصد تقاضای نهایی انرژی جهانی و ۷ درصد از انتشار CO ۲ در بخش انرژی (شامل انتشارات فرآیندی) است.

با این حال، از طریق نوآوری، استقرار فناوری کم کربن و بهره‌وری منابع، تولیدکنندگان آهن و فولاد فرصت بزرگی برای کاهش مصرف انرژی و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، توسعه محصولات پایدارتر و افزایش رقابت‌پذیری دارند.

این گزارش فن‌آوری‌ها و استراتژی‌های لازم برای بخش آهن و فولاد را برای دنبال کردن مسیری سازگار با چشم‌انداز وسیع‌تر آژانس بین‌المللی انرژی در مورد بخش انرژی پایدارتر بررسی می‌کند. با در نظر گرفتن چالش‌ها و فرصت‌ها، فناوری‌ها و فرآیند‌های کلیدی را تجزیه و تحلیل می‌کند تا کاهش قابل‌توجه انتشار CO ۲ (دی اکسید کربن) را در این بخش ممکن سازد.

همچنین پتانسیل کارایی منابع، از جمله افزایش استفاده مجدد، بازیافت و کاهش تقاضا را ارزیابی می‌کند.

تحقق این مسیر پایدارتر مستلزم تلاش‌های هماهنگ از سوی ذی‌نفعان کلیدی، از جمله تولیدکنندگان فولاد، دولت‌ها، شرکای مالی و جوامع تحقیقاتی است.

به این ترتیب، این گزارش با خلاصه‌ای از اقدامات اولویت‌دار، سیاست‌ها و نقاط عطف برای این ذی‌نفعان جهت سرعت بخشیدن به پیشرفت به سمت انتشار صفر (کربن) در حوزه آهن و فولاد به پایان می‌رسد.

دانلود کنید: نقشه راه فناوری آهن و فولاد

عناوین برگزیده