تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۲۵۳۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری:

دو طرح مطالعاتی و پتانسیل‌یابی خاک‌های صنعتی در استان اجرا می‌شود/ رشد ۲۰۰ درصدی دریافت حقوق دولتی معادن

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که دو پروژه مطالعاتی و پتانسیل‌یابی خاک‌های صنعتی در شهرستان خانمیرزا اجرایی شده است.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری، ضمن بیان مطلب فوق گفت: این دو پروژه، پتانسیل‌یابی با هدف شناسایی خاک‌های صنعتی در گنبد‌های نمکی این شهرستان اجرایی شده است.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها از محل طرح‌های پی‌جویی و اکتشاف مواد معدنی تامین شده است.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خاک‌های صنعتی در ایران شامل: خاک‌نسوز، رس‌های کائولینیتی، رس‌های معمولی و نیمه صنعتی است، تصریح کرد: خاک‌های صنعتی بسته به‌نوع آن در مواردی مانند صنایع سرامیک، تجهیزات بهداشتی، کارد و چنگال، کاشی‌های دیواری و کف، خاک‌رس نسوز، سرامیک‌های ساختمانی، عایق‌های چینی الکتریکی و به‌عنوان پر کننده و توسعه دهنده در باغداری و کشاورزی به عنوان اصلاح‌کننده خاک، در پلیمر‌ها، چسب‌ها، پلاستیک‌ها، مواد درزگیر، کود‌ها و حشره‌کش‌ها کاربرد دارند.

وی در ادامه به رشد ۲۰۰ درصدی دریافت حقوق دولتی معادن اشاره کرد و یادآور شد: با به ثمر نشستن این دو طرح مطالعاتی و همچنین واگذاری معادن ترک تشریفات شده، شاهد تحول خوبی در بخش معادن استان خواهیم بود.

رحمتی همچنین گفت: سنگ لاشه، سنگ‌نما، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز، سنگ‌های تزیینی و مواد اولیه سیمان از مواد در حال استخراج از معادن این استان هستند و به طور میانگین سالانه حدود شش میلیون تن موادمعدنی از معادن فعال این استان استخراج می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده