تاریخ: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۲۵۷۱۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرکل صمت استان زنجان:

بخشی از درآمد معدن انگوران باید در اکتشاف‌های معدنی هزینه شود

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: باید بخشی از درآمد معدن انگوران برای توسعه استان زنجان و در راستای اقدامات اکتشافی و ژئوفیزیکی معدنی استان هزینه شود.

به گزارش می‌متالز، مجید گلشنی روز چهارشنبه، هشتم آذرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: باید درآمد بخش معدن برای توسعه و اکتشاف‌های معدنی هزینه شود و با توجه به درآمد قابل توجه معدن انگوران در استان و اینکه تاکنون این کار به‌صورت ناچیز انجام شده است، ما به‌دنبال تحقق آن در استان هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات اکتشافی در این استان، گفت: با تغییر رویه صورت‌گرفته در حوزه اکتشاف‌های بخش معدن، مقرر شده است ۱۲ پروانه اکتشاف توسط ایمیدرو و چهار پروانه اکتشاف توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در استان عملیاتی شود.

او ادامه داد: باید از ظرفیت‌های استان زنجان مانند سایر استان‌ها در راستای اکتشاف و حفاری معادن استفاده کرد تا بتوانیم از پتانسیل‌های معدنی بهره‌مند شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بیان کرد: امسال عملکرد این استان در حوزه معدن قابل مقایسه با سال‌های قبل نبوده است، به‌طوری که شاهد رشد سه هزار درصدی سرمایه‌گذاری در بخش معدن در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته بودیم.

وی درباره سرمایه‌گذاری انجام‌شده در بخش صنعت استان نیز گفت: با توجه به برنامه سند راهبردی توسعه استان باید تا پایان سال، ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت انجام شود که تاکنون ۸۵۰۰ میلیارد تومان محقق شده است.

او اظهار کرد: سرمایه‌گذاری صنعتی در سال گذشته ۶۲۰۰ میلیارد تومان بود. ایجاد محدودیت واردات برای تولیدات استان که دارای کیفیت اقلام وارداتی بودند و نیاز کشور را تامین می‌کنند و نیز تخصیص ارز برای واحد‌های بزرگ استان، از جمله مواردی است که استان در حال پیگیری از وزارت صمت است و با تحقق آن‌ها شاهد توسعه واحد‌های بزرگ صنعتی در استان زنجان خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده