به گزارش میمتالز، اسحاق مرادیان مدیر فروش و بازاریابی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) در بیستمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران "ایران متافو" گفت: مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب بهعنوان مدرنترین و بزرگترین تولیدکننده شمش آلومینیوم در ایران بیش از دو سال است که تولید خود را به همت بیش از ۲ هزار نیروی کار در شهرستان لامرد استان فارس و در جنوبیترین نقطه ایران شروع کرده است.
مدیر فروش و بازاریابی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، افزود: سالکو بعد از ایرالکو و المهدی و جاجرم آغاز به کار کرده است، ولی در یک اسکیل بزرگتر، بهتر و با گرید بالاتر.
مرادیان گفت: در حال حاضر تولیدات مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب حدود ۳۰۰ هزار تن در سال است و این شرکت تنها شرکتی است که توانسته به ظرفیت اسمی خود برسد؛ به همت همه کارشناسان و متخصصان و نیروهای متعهد و بومی منطقه و با راه اندازی دو فاز دیگر، مجموع تولیدات ما به یک میلیون تن در سال خواهد رسید و این درحالی است که سایر رقبای ما سرجمع تولیداتشان به ۲۵۰ هزار تن میرسد.
وی افزود: تفاوت سالکو با دیگر شرکتهای فعال در حوزه آلومینیوم در نوع تولیدات و گرید و خلوصی است که تولید میکند بطوری که تولیدات ما در منطقه خاص است؛ بطور مثال میتوان از گرید A۸ و A۸ پلاس نام برد که دارای بالترین تکنولوژی است.
مدیر فروش و بازاریابی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، گفت: بعد از ورود سالکو به بازار داخلی ایران تحول بزرگی در قیمتها و کیفیت ایجاد شد به گونهای که تمام شرکتهای زیرمجموعه به این اذعان دارند و تولیدات ما توانسته در بازار تعادل ایجاد کند.
مرادیان سپس به بازارهای صادارتی شرکت اشاره کرد و افزود: حوزه صادراتی ما شامل کشورهای متعدد از جمله ترکیه، امارات، چین، پاکستان، آذربایجان و... است؛ هر چند بهخاطر تحریمها مشکل تبادلات ارزی روبرو هستیم، ولی چون کیفیت بسیار بالایی داریم محصولات ما بهراحتی در این بازارها ورود پیدا کرده و شمش سالکو بهخاطر گرید بالا متقاضیان زیادی دارد.
وی در خصوص حجم تولید و صادارت این شرکت گفت: تولیدات مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در بازار داخلی صرفاً از طریق بورس کالا عرضه میشود؛ ماهیانه ۱۰ هزار تن عرضه در گریدهای مختلف داریم و مابقی هم به کشورهای منطقه صادر میشود.
مدیر فروش و بازاریابی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در ادامه افزود: بهخاطر شرایطی که در منطقه قفقاز بوجود آمده بود ۹۰ درصد صادرات ما به سمت ترکیه بود، اما در حال حاضر بدلیل مالیاتی که برای سایر رقبا گذاشتهاند به سمت بازارهای کشورهای حوزه خلیجفارس و چین رفته ایم.
مرادیان در پایان گفت: یکی از افتخارات ما این است که توانسته ایم همواره خلوص و کیفیت محصولات خود را بالا نگه داریم و با بهترین کیفیت در منطقه تولید کنیم.
منبع: باشگاه آلومینیوم