تاریخ: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۲۶۳۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل تکنیکال سهام ارفع آذر ۱۴۰۲ / ارفع در آستانه شکست خط روند نزولی ۵ ماهه

‌می‌متالز - قیمت سهام ارفع در آستانه شکست خط روند نزولی پنج ماهه خود قرار گرفته است. سرنوشت پرتفوی سهامداران این نماد چه خواهد شد؟

به گزارش می‌متالز، شرکت آهن و فولاد ارفع با نماد «ارفع» در بازار دوم فرابورس قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر ۳۰ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان در گروه فلزات اساسی قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «ارفع» نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی خوبی نصیب سهامداران کرده است؛ بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام ارفع

موج جنبشی قبلی از روند صعودی بزرگ سهام شرکت آهن و فولاد ارفع، همزمان با کلیت بازار و در تاریخ هفتم آبان سال گذشته آغاز شد. این رالی صعودی، بازدهی ۲۰۴.۴ درصدی برای سهامداران این شرکت به ارمغان آورد که نسبت به شاخص کل (رشد ۱۰۵ درصدی در مدت مشابه) بازدهی بالاتری به شمار می‌آید.

نکته جالب در رابطه با روند قیمت «ارفع» اما، جدایی مسیر این نماد از کلیت بازار پس از نیمه اردیبهشت‌ماه بود. در حالی که اکثر نماد‌های بورسی از میانه اردیبهشت‌ماه وارد فاز اصلاحی خود شدند، قیمت «ارفع» پس از اصلاح کوتاهی به رشد خود ادامه داد و سقف تاریخی دو هزار و ۹۱۵ تومانی را به ثبت رساند.

از آن پس، قیمت وارد فاز اصلاحی شد. اندازه این اصلاح از اصلاح‌های قبلی لگ جبنشی روند صعودی فراتر رفت. با این وجود، اما آخرین کف تایید شده روند صعودی در سطح دو هزار و ۲۸۰ تومانی همچنان دست‌نخورده باقی ماند.

تحلیل تکنیکال سهام ارفع آذر ۱۴۰۲ / ارفع در آستانه شکست خط روند نزولی ۵ ماهه

در حال حاضر، قیمت با رسیدن به تراز ۳۸ درصد فیبوناچی اصلاحی ترسیم شده در نمودار قیمت نماد «ارفع» با حمایت تقاضاکنندگان مواجه شده است. خط روند نزولی اصلاح اخیر تا پایان معاملات روز سه‌شنبه همچنان به صورت جدی شکسته نشده است. در راستای گذر از این مقاومت داینامیک، نیاز است عبور و تثبیت قیمت بالاتر از سایه این خط صورت گیرد.

در نگاه استاتیک می‌توان ادعا کرد، عبور قیمت از سطح دو هزار و ۵۷۱ تومانی، سوت آغاز فاز تازه قیمت را به صدا در خواهد آورد.

در این صورت، تارگت اولیه لگ جنبشی بعدی روند صعودی، لمس مجدد سقف تاریخی در محدوده دو هزار و ۹۱۵ تومانی خواهد بود. در مسیر رسیدن به این قله، سقف‌های ساخته شده در روند اصلاحی به‌عنوان مقاومت مینوری، سد راه سهامداران خواهد بود. به‌عنوان هدف بلندمدتی نیز می‌توان سقف کانال صعودی دوبل‌شده را برای سرمایه‌گذاران ارفع، مدنظر قرار داد.

تحلیل تکنیکال سهام ارفع آذر ۱۴۰۲ / ارفع در آستانه شکست خط روند نزولی ۵ ماهه

سلب مسوولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده