تاریخ: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۳۲۶۲۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش روزانه بورس ۱۵ آذر/ توقف رشد شاخص کل در روز آخرهفته

‌می‌متالز - بازار سهام در آخرین روز کاری هفته با توجه به کاهش ارزش معاملات به زیر ۶ هزار میلیارد تومان در نهایت با ریزشی ۵۴۰۰ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش می‌متالز، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را بر خلاف روز‌های گذشته با فشار عرضه آغاز کرد. این در حالی است که بازار سرماهی در هفته‌ی گذشته روز‌های سبز پر قدرتی را سبز کرده بود به نحوی که ارزش معاملات در روز‌های گذشته تقریبا دو برابر شده بود؛ بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی ۵ هزار ۴۵۰ واحدی به ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار واحد رسید، همچنین نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی جزئی به ارتفاع ۷۴۷ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «اخابر» و «فملی» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «وسپهر»، «هرمز» و «خاور» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ثشاهد»، «خگستر» و «شستا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «کمرجان»، «فصبا» و «وسپهر» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۵ هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۴۵۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۱۸۲ نماد در محدوده مثبت و ۲۵۱ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۴۷ نماد در محدوده مثبت و ۱۷۷ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده