به گزارش میمتالز، در بخش نخست سمینار آموزشی روشهای تحلیل خرابی تجهیزات، مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت گزارشی از عملکرد حوزه نت شرکت و فرایند تحلیل خرابی تجهیزات ارائه کرد.
محسن کفیل در این باره گفت: سالانه حدود ۸۰۰ آنالیز خرابی توسط کارشناسان حوزه نت شرکت انجام میشود که تأثیر بسزایی در کاهش توقفات خطوط تولید، حوادث انسانی، هزینههای تعمیرات و افزایش آمادهبهکاری تجهیزات داشته است.
وی در ادامه به فراوانی انواع علل بروز خرابیهای تجهیزات در هفتماهه سال ۱۴۰۲ پرداخت و متذکر شد: در جلسات تحلیل خرابی حضور فعال و مشارکت حداکثری کارکنان تولید، تعمیرات و دفتر فنی تعمیرات لازم است.
در ادامه این سمینار، امین ابوعطا، رئیس برنامهریزی و تعالی نت شرکت نیز نحوه استفاده از سیستم مدیریت تحلیلهای خرابی در بستر EIS و گزارشی از بهبودهای انجامشده در این سیستم جهت افزایش اثربخشی آنالیزهای خرابی ارائه کرد.
پس از سخنان رئیس برنامهریزی و تعالی نت، علیاکبر برزگر از اساتید مطرح کشور در این حوزه به معرفی انواع روشهای تحلیل خرابی تجهیزات پرداخت و در زمینه افزایش کیفیت تحلیلهای خرابی نکاتی کاربردی را مطرح کرد.
در بخش پایانی این کارگاه آموزشی، کارشناسان، تحلیلهای خرابی منتخب از نواحی تولیدی و پشتیبانی را با هدف توسعه فرهنگ بهبود مستمر و ارائه بهترین تجربیات در زمینه تحلیل خرابیهای تجهیزات خطوط تولید ارائه کرد.
گفتنی است تجلیل از ارائهدهندگان تحلیلهای خرابی برتر یکی دیگر از رویدادهای برگزارشده در این سمینار آموزشی بود.
منبع: فولاد مبارکه