تاریخ: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۴:۲۴
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۳۲۶۴۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور وزیر صمت و همتای عمانی وی برگزار شد

بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان

‌می‌متالز - بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و «قیس بن محمد الیوسف» وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان عصر روز چارشنبه ۱۵ آذر در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، «توافق‌نامه حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران و وزارت اقتصاد عمان» و «یادداشت‌تفاهم همکاری در زمینه‌های فناوری و تکنولوژی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران ایران و اتاق بازرگانی عمان» دو تفاهمی است که امید می‌رود با امضای آن چشم‌انداز مناسبات اقتصادی بین دو کشور با شتاب بیشتری حرکت کند.

طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه (۱۳ و ۱۴ آذرماه ۱۴۰۲) تیم مذاکراتی ایرانی  و عمانی در خصوص موضوعات مختلف به گفتگو و پراختند که از جمله آن می‌توان به همکاری در زمینه صنایع کوچک و متوسط، استاندارد، پروژه‌های صنعتی - معدنی و سرمایه‌گذاری، بهداشت و درمان، حمل و نقل و حوزه مالی اشاره کرد.

این موضوعات در نهایت به تفاهم‌نامه‌های مشترک منتج شد که در حاشیه  بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به امضای مقامات ارشد این دو کشور رسید.

بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان

«عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و عمان گفت: دو کشور سال‌ها است که به دنبال توسعه همکاری‌های خود در حوزه انرژی با یکدیگر هستند که برای تحقق این امر باید خطوط ارتباطی مشخصی داشته باشیم که خط انرژی، خود خط ارتباطی است که به تسهیل روابط کمک می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: آمادگی داریم تا در عمان شهرک صنعتی بزرگ تأسیس کنیم.

وی گفت: می‌توانیم سرمایه‌گذاران عمانی را در ایران برای سرمایه‌گذاری در حوزه معادن و صنایع بپذیریم در همین رابطه نیز با رییس بانک مرکزی صحبت کرده‌ایم و وی ابراز خوشحالی کرد که جای نگرانی وجود ندارد.

وزیر صمت اظهار داشت: در ایران و عمان زمینه‌های همکاری و مشارکت اقتصادی و صنعتی فراهم است و ما با همکاری سازمان استاندارد می‌توانیم، استاندارد‌های خود را به یکدیگر نزدیک کنیم.

وی با اشاره به این نکته که عمانی‌ها می‌توانند از صنایع ایران بازدید کنند، تصریح کرد: در زمینه حمل و نقل نیز با همکاری وزارت راه و شهرسازی نیز می‌توانیم زمینه حمل و نقل دریایی را فراهم کنیم.

تعداد بازدید : 6

علی‌آبادی ابراز داشت: در زمینه برقی‌سازی اقدامات خوبی در ایران و عمان صورت گرفته است و در ساخت اتومبیل و خودرو‌های برقی می‌توانیم با یکدیگر کار کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: آماده هستم تا در آینده از مجریان طرح و پروژه‌ها گزارش بگیریم که چقدر پیشرفت داشته‌اند، لذا ایران با مشارکت کشور عمان نیاز‌های منطقه را تامین خواهد کرد.

در پایان، «قیس بن محمد الیوسف» وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان نیز بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین این دو کشور تاکید کرد.

بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان

عناوین برگزیده