تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۱۴
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۳۲۶۶۶۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مهندس بهروز رحمتی:

نمایشگاه اوراسیا، فرصت مناسبی برای شرکت‌های معدنی فعال در حوزه مس است

‌می‌متالز - معاون توسعه صنعتی و تولید شرکت ملی صنایع مس ایران، برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا را فرصت مناسبی برای شرکت‌های معدنی فعال در حوزه مس دانست.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، مهندس بهروز رحمتی، معاون توسعه صنعتی و تولید شرکت ملی صنایع مس ایران در حاشیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا ۲۰۲۳، گفت: برگزاری این نمایشگاه، فرصت بسیار مناسبی برای شرکت‌های معدنی فعال در حوزه مس فراهم کرده، به ویژه برای کشور‌های روسیه، قزاقستان و ایران که از بزرگ‌ترین دارندگان ذخایر جهانی مس و همچنین از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مس دنیا هستند.

وی ادامه داد: شرایط ژئوپلیتیکی ایجاد شده در منطقه، باعث شده که این کشور‌ها در درجه اول بتوانند با کشور‌هایی مثل ترکیه، ارمنستان و ازبکستان که آن‌ها نیز در حوزه مس فعالیت می‌کنند، تعامل کرده و با برگزاری جلسات و تبادل نظر و بررسی پتانسیل‌های همکاری، اقدام کنند.

رحمتی با اشاره به تفاهم این شرکت با سایر کشور‌ها تصریح کرد: پس از بازدید از غرفه‌های کشور‌های روسیه قزاقستان و ارمنستان، مذاکرات اولیه را با دوستان انجام دادیم و انشالله بتوانیم پس از پایان این نمایشگاه با مرور این مذاکرات، به نتیجه‌ای که برای هر دو طرف ایجاد برکت کند، برسیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حوزه معدنی مس در اقتصاد کشور اظهار کرد: حوزه معدنی مس می‌تواند بعد از حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، بزرگ‌ترین منبع برای ایجاد برکت در اشتغال‌زایی و افزایش تولید ناخالص داخلی کشور باشد و حتی میزان حاشیه سود حوزه معدنی کشور و در راس آن صنعت مس حتی از حوزه نفت نیز بالاتر است.

معاون توسعه صنعتی و تولید شرکت ملی صنایع مس ایران یادآور شد: حجم ذخایر معدنی مس ۱۹.۵ میلیارد تن است و رتبه پنجم بزرگ‌ترین دارندگان ذخایر معدنی مس جهان را بعد از کشور‌هایی مثل شیلی، استرالیا، پرو و روسیه در اختیار داریم.

وی با اشاره به لزوم همکاری متقابل نهاد‌های حاکمیتی و شرکت ملی صنایع مس ایران، تاکید کرد: امیدوارم حاکمیت و دولتمردان و قوه مقننه کمک کنند تا بتوانیم با همکاری هم، این ذخایر و پتانسیل‌ها و برکاتی را که خداوند در این خاک به ودیعه گذاشته، به محصول نهایی تبدیل کنیم و آحاد مردم از نتایج توسعه پایدار صنعت مس برخوردار شوند که این کمک بزرگی به اشتغال در کشور و ایجاد ارزآوری نیز خواهد بود.

مهندس رحمتی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران با دارا بودن این ذخایر، پتانسیل تولید یک میلیون تن مس محتوی معدنی را پس از انجام مطالعات امکان‌سنجی فنی و اقتصادی و اخذ مجوز‌های لازم طی یک برنامه ۱۰ ساله، دارا خواهد بود.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند
مهندس نمازی عضو هیات مدیره فولاد اکسین در نشست خبری:

فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند