تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۳۲۶۷۲۹
سرویس خبر : انرژی

افزایش ۱۰درصدی حجم مخازن سد‌های کشور

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت آب موجودی مخازن سد‌های کشور در تاریخ ۱۸آذرماه را با ۴۰‌درصد پرشدگی، معادل ۱۹.۸۶میلیارد مترمکعب خواند و گفت: این میزان نشانگر ۱۰‌درصد رشد نسبت به سال گذشته است.

به گزارش می‌متالز، فیروز قاسم زاده با اشاره به عدم‌تحقق پیش‌بینی‌های پربارشی در فصل پاییز و ضرورت تداوم الگو‌های مدیریت مصرف در سطح کشور، از برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه مدیریت منابع سد‌ها خبر داد.

وی با تشریح وضعیت مخازن سد‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۸آذرماه اظهار کرد: ورودی سد‌های کشور از ۳.۴۴میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳.۷۱میلیارد مترمکعب افزایش یافته است که از رشد ۸درصدی ورودی سد‌های کشور حکایت دارد.

سخنگوی صنعت آب کشور در خصوص خروجی سد‌های کشور نیز گفت: خروجی سد‌های کشور از ۴.۵۵میلیارد مترمکعب در سال آبی گذشته به حجم ۵.۵۵میلیارد مترمکعب رسیده است که نشانگر رشد ۲۲درصدی میزان تامین مصارف از محل سد‌ها نسبت به سال گذشته است.

قاسم زاده موجودی مخازن سد‌های کشور در تاریخ ۱۸آذرماه را با ۴۰‌درصد پرشدگی، معادل ۱۹.۸۶میلیارد مترمکعب خواند و گفت: این میزان در سال گذشته ۱۸.۰۲میلیارد مترمکعب بود که نشانگر ۱۰‌درصد رشد است.

وی با اشاره وضعیت سد‌های برخی حوضه‌های آبریز بیان کرد: ۱۳سد مهم حوضه آبریز دریاچه ارومیه حدود ۲۳‌درصد پرشدگی دارد که نسبت به سال گذشته ۱۴‌درصد کاهش داشته است.

سخنگوی صنعت آب کشور گفت: مجموع ۵سد تامین کننده آب شرب تهران نیز در کل ۱۶‌درصد پرشدگی دارند که نشانگر ۳‌درصد افزایش نسبت به سال گذشته است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده