تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۲۶۸۹۶
سرویس خبر : انرژی

انتقال آب دریا به فلات مرکزی با استفاده از انرژی‌های نو

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت آب گفت: وزارت نیرو برای انتقال آب دریا به فلات مرکزی کشور، به کمک انرژی‌های پاک و نو برنامه دارد.

به گزارش می‌متالز، عیسی بزرگ زاده درباره تامین انرژی لازم در طرح انتقال آب از دریا به فلات مرکزی کشور افزود: اجرای پنج‌طرح انتقال آب از دریا که اکنون در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد و ظرفیت انتقال آب به مرکز کشور را به یک‌میلیارد مترمکعب می‌رساند، نیازمند ۲‌هزار مگاوات برق است که قرار است بخشی از این انرژی از نیروگاه‌های تجدیدپذیر و برق سبز تامین شود.

وی با اشاره به نکات مطرح‌شده در نشست تعاملی وزارت نیرو با نخبگان تحت عنوان «گفتگو‌های آبی» پیرامون تامین انرژی طرح شیرین سازی و انتقال آب از دریا، ادامه داد: در بالاترین سطح تصمیم‌گیری وزارت نیرو، دغدغه کارشناسان در این زمینه مورد توجه قرار گرفت و پس از تعمیق مساله، مقرر شد با توسعه تجدیدپذیر‌ها بخشی از انرژی لازم برای شیرین سازی و انتقال آب دریا در دستور کار قرار گیرد. سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: استفاده از منابع آب نامتعارف برای مناطقی که در سند ملی آمایش سرزمین مورد اشاره قرار گرفته است، در دستور کار نقشه راه آب کشور است و توسعه خطوط انتقال آب از دریا در پنج‌خط مصداق اجرایی شدن این برنامه است. بزرگ زاده گفت: البته این امر بستر انتقال و توسعه فناوری‌های تجدیدپذیر نظیر فناوری CSP است که شیرین سازی و تامین برق انتقال آب را به صورت هم زمان در دستور کار قرار می‌دهد. وی اظهار کرد: صنعت آب پذیرای نظرات تکمیلی و انتقادات و پیشنهاد‌ها برای بهبود شرایط مدیریت منابع آب در ایران است و کارشناسان می‌توانند اظهارنظر‌های خود را در محیطی دوستانه و علمی به اشتراک بگذارند.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده