تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۲۸۱۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

موضع‌گیری کمیسیون ملی برند (ویژند) در رابطه با معرفی برند‌ها بدون ضابطه علمی با عنوان تندیس فروشی

موضع‌گیری کمیسیون ملی برند (ویژند) در رابطه با معرفی برند‌ها بدون ضابطه علمی با عنوان تندیس فروشی
‌می‌متالز - ارزش‌گذاری برند‌ها در راستای قبول بعنوان وثایق قابل تایید نظام بانکی و یا محاسبه در بهای تمام شده کالا‌ها در دستور کار کمیسیون ملی برند قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، «امیرحسین اسدی» مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار و دبیر کمیسیون ملی برند، ضمن بیان مطلب فوق گفت: پیش نویس دستورالعمل نحوه حمایت و توسعه برند (ویژند) ملی و بین‌المللی پس از چند ماه کار کارشناسی تهیه شده و به‌زودی به تصویب کمیسیون خواهد رسید.

وی افزود: در این بسته حمایتی، اقدامات و مشوق‌هایی برای برند‌های برتر کشور همچون مشوق‌های تبلیغاتی، معافیت‌های مالیاتی، تبلیغات بین المللی و. در نظر گرفته شده است.

دبیر کمیسیون ملی برند در ادامه تاکید کرد: با عنایت به لزوم توسعه شرکت‌ها و موسسات بین‌المللی تبلیغات و برندینگ، مقرر شد اعضای کمیسیون، تلاش خود را در رابطه با توسعه شرکت‌های بین‌المللی برندسازی و تبلیغات انجام دهند تا زمینه تبلیغا و برندسازی بهتر کالا و خدمات ایران در عرصه بین‌الملل فراهم آید.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد با هدف توسعه تبلیغات بین‌الملل صنایع کشور در بازار‌های جهانی، جشنواره‌ای در خصوص تبلیغات و برندینگ بین‌الملی صنعت، با عنوان پیشنهادی جشنواره ملی تبلیغات بین‌المللی صنایع برنامه‌ریزی و اجرا شود تا کسب و کار‌های فعال در حوزه بین‌الملل در این حوزه و نحوه فعالیت آن‌ها مورد بررسی و الگوسازی قرار گیرد.

اسدی با بیان اینکه یکی از مشکلات حال حاضر کشور، معرفی برند‌های مختلف توسط شرکت‌ها و موسسات مختلف بدون انجام فرآیند‌های علمی است که اصطلاحا با عنوان تندیس فروشی در کشور مطرح است، خاطرنشان کرد: در این رابطه نامه‌ای به دستگاه‌های مربوطه ارسال شده تا از برگزاری همایش‌های انتخاب برند برتر، بدون ضابطه و دستورالعمل‌های علمی جلوگیری شود.

وی در ادامه یادآور شد: در این جلسه مقرر شد راهکار‌های قانونی و فرهنگی ممانعت و توقف فرآیند‌های غیررسمی موجود درکشور برای انتخاب برند برتر، حداکثر تا یک هفته توسط دبیرخانه مشخص و ابلاغ شود.

اسدی ادامه داد: با عنایت به لزوم ارزش‌گذاری برند، ساماندهی خرید و فروش برند، تدوین شاخص‌های مراکز ارائه خدمات برند و کمک به شکل‌دهی مسیر استاندارد ارزش‌گذاری، کمیسیون موظف شده تا حداکثر ظرف مدت دوماه، نسبت به تدوین درفت اولیه ارزش‌گذاری مبتنی بر نیازها، الزامات، راهبردها، قوانین و دستورالعمل‌ها اقدام و درفت اولیه آیین نامه نهایی خواهد شد.

وی همچنین گفت: کمیسیون ملی برند تلاش دارد تا یک مسیر شفاف، در دسترس و حرفه‌ای را در مسیر صاحبان کسب‌وکار قرار دهد تا با استفاده از ظرفیت‌های صنعت برند، زمینه‌ساز توسعه صنعت در کشور شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده