تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۲
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۳۲۸۵۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فراخوان واگذاری ۱۰ معدن شهرستان فارسان آغاز شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: فراخوان واگذاری ۱۰ معدن شهرستان فارسان از طریق ترک تشریفات آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، فضل‌الله رحمتی روز یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان فارسان تاکید کرد: این معادن در راستای رونق معادن چهارمحال و بختیاری و بر اساس ماده ۸۳ آئین‌نامه اجرایی معدن خارج از چارچوب مزایده واگذار خواهند شد.

وی افزود: متقاضیان فارسانی دارای صلاحیت‌های فنی و مالی معدن برای بهره‌مندی از این فرصت اقتصادی می‌توانند به اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری مراجعه و تقاضای خود را ثبت کنند.

رحمتی تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۵۲ معدن در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد ۱۳۴ معدن فعال و از آن‌ها هشت ماده معدنی شامل سنگ تزئینی، ساختمان، مواد اولیه سیمان، گچ، شن و ماسه، سیلیس، خاک‌نسوز و دولومیت استخراج می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحقق هدف اشتغال شهرستان فارسان در سامانه رصد یادآور شد: براساس سامانه رصد از ابتدای امسال زمینه اشتغال ۲۳۴ نفر در حوزه صنعت، معدن و تجارت فراهم شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سال‌جاری ۱۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات روستایی عشایری به ۱۳ طرح تولیدی شهرستان فارسان پرداخت شد.

وی گفت: امسال همچنین ۴۶ طرح تولیدی شهرستان فارسان ۸۷ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۶ دریافت کردند.

رحمتی تاکید کرد: در سال‌جاری از محل اعتبارات مشاغل خانگی ۷۹ طرح تولیدی شهرستان فارسان ۵۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

فارسان در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) چهارمحال و بختیاری

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده