تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۹
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۳۲۸۶۲۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون اداره کل صمت استان خراسان شمالی خبر داد

تامین تمام آهن اسفنجی مورد نیاز صنایع خراسان شمالی از خارج استان

‌می‌متالز - معاون صنایع و معادن اداره کل صمت خراسان شمالی گفت: در حال حاضر آهن اسفنجی مورد صنایع این استان از سایر استان‌ها تامین می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مهیار مشایخی با اشاره به اینکه آهن اسفنجی یکی از مواد اولیه مورد نیاز صنایعی همچون صنعت ریختگری برای تولید شمش فولاد آلیاژی است، اظهار کرد: باید برنامه ریزی‌های لازم برای تولید این ماده اولیه در استان انجام و سرمایه گذاران لازم جذب شود.

وی با اشاره به اینکه برای تولید این ماده اولیه یکی دو شرکت دانش‌بنیان وارد عرصه شده اند، افزود: دو شرکت مذکور با استفاده از پوسته‌های اکسیدی درصدد هستند تا آهن اسفنجی تولید کنند.

به گفته وی، ساخت یکی از این واحد‌های تولیدی در مرحله پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصدی قرار دارد و یکی دیگر از این شرکت‌ها فعال شده است.

مشایخی با بیان اینکه آهن اسفنجی از ماده معدنی مگنتیت تولید می‌شود، ادامه داد: سنگ آهن در واحد‌های تولیدی بزرگی همچون ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود.

گفتنی است خراسان شمالی در آینده نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آهن اسفنجی نیاز دارد.

در حال حاضر میزان نیاز استان به این ماده ۸۰۰ هزار تن است که طی آینده نزدیک با ظرفیت سازی‌های ایجاد شده در واحد‌های تولیدی فولادی، این میزان نیاز، به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده