تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۳
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۳۲۸۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس مرکز اصناف و بازرگانان ایران اعلام کرد:

ارسال 250 هزارگونی در 24 ساعت به مناطق سیل‌زده/ آمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین اقلام اعلامی از سوی ستاد بحران کشور

می متالز - رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت، برآورد خسارت واحدهای صنعتی، صنفی و معدنی از سیل و پیگیری دریافت تسهیلات برای صاحبان این واحدها، تامین اقلام مورد نیاز سیل زدگان و هماهنگی برای ارسال کمک های بخش خصوصی و اختصاص امکانات و ماشین آلات بخش های معدن و سازمان های استانی به مناطق سیل زده را از جمله اقدامات این وزارتخانه در جریان سیل اخیر عنوان کرد.
ارسال 250 هزارگونی در 24 ساعت به مناطق سیل‌زده/ آمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین اقلام اعلامی از سوی ستاد بحران کشور

به گزارش می متالز، پیمان زندی با اشاره به تقسیم مسوولیت وزارتخانه ها در ستاد بحران کل کشور گفت: ستاد بحران کل کشور در جریان سیل اخیر، از طریق نمایندگان ارگان ها مطالبات خود را مطرح می کند که در همین ارتباط، در اواسط تعطیلات عید، درخواست 250 هزار گونی از وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتند که این تعداد گونی در 24 ساعت تامین و در اختیار ستاد بحران قرار داده شد.

نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در ستاد بحران کل کشور با بیان اینکه بخشی از این گونی ها به طور رایگان تامین شد، افزود: در این بین مشکلات عدیده ای همچون ممنوعیت عبور و مرور کامیون در جاده های کشور در ایام نوروز و تعطیلی شرکت های باری وجود داشت که با هماهنگی های معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه با شرکت های خصوصی برای تامین کامیون و راهور به منظور صدور مجوز عبور و مرور این مشکلات حل شد.

او با اشاره به ماموریت وزارتخانه برای سازمان های استانی صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مهمترین وظایف و ماموریت ها، برآورد خسارت واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی مناطق سیل زده بود که توسط سازمان های صمت این استان ها انجام و گزارش آن به مقام عالی وزارت ارائه شد تا ایشان با طرح مشکلات در دولت، تسهیلات مناسبی را برای بازگشت به چرخه واحد های صنعتی، معدنی و صنفی آسیب دیده اخذ کنند.

رییس مرکز اصناف و بازرگانان ایران پیگیری دریافت کمک از اتاق های بازرگانی، اصناف و اتحادیه ها را بخش دیگری از ماموریت وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: برای دریافت کمک از بخش خصوصی، لیستی از نیازهای مناطق سیل زده در اختیار اصناف، اتاق های بازرگانی و... قرار گرفت و از آنها خواسته شد در تامین این نیاز ها همراهی داشته باشند که این بخش ها نیز به طور گسترده مشارکت کردند.

زندی ادامه داد: به طور مثال، هر استان بیش از 50 هزار قرص نان، تعدا زیادی گونی، پوشاک بچه و دیگر اقلامی که لیست آن را اعلام کرده بودیم، به مناطق سیل زده ارسال کرد و یا در تامین غذا، تنها در استان گلستان 20 هزار پرس در شبانه روز توسط اصناف و بازرگانان توزیع شد.

رییس مرکز اصناف و بازرگانان ایران اختصاص میانگین 250 تا 500 تن گوشت قرمز و مرغ ارزان به هر یک از استان های سیل زده با هماهنگی معاونت بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد پشتیبانی امور دام را دیگر اقدام این وزارتخانه در ارتباط با سیل اخیر عنوان کرد.

او با بیان اینکه وضعیت استان های سیل زده لحظه به لحظه در ستاد بحران کشور رصد می شود، اظهار کرد: این ستاد با توجه به نیازمندی های مناطق سیل زده، اقلام و کمک های مورد نظر را به مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل می کند و ما نیز آن را تامین خواهیم کرد.

به گفته ی نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در ستاد بحران کل کشور، بخشی از کمک های این وزارتخانه از سوی بخش خصوصی و بخشی نیز از بودجه وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین شده است.

زندی اضافه کرد: همچنین تعداد زیادی از ماشین آلات معادن و امکانات سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانی در اختیار ستاد بحران قرار گرفته است.

عناوین برگزیده