به گزارش میمتالز، محمدیاسر طیبنیا گفت: تا چند دهه قبل، روابطعمومیها نقش چندانی در کارها و سرنوشت سازمانها نداشتند و از نظر ذینفعان و جامعه نیز حضور و عملکرد روابطعمومیها چندان موردتوجه نبوده، گرچه واحدی به نام روابط عمومی همواره وجود داشته است؛ اما بههیچعنوان این نقش پررنگ و انتظاراتی که امروز جامعه و ذینفعان از روابطعمومیها دارند، مورد انتظار نبوده است.
وی خاطرنشان کرد: با پیشرفتهای تکنولوژیکی و لزوم انتشار سریع، صریح و شفاف اخبار و بزرگ شدن سازمانها و شرکتها، نقش روابط عمومی هر روز بیش از پیش، پررنگ و مهم شده است که این امر در گرو شکلگیری صحیح روایتهاست؛ ازاینرو باید اذعان داشت که نقش روابط عمومی در بنگاههای اقتصادی تعیینکننده است.
مدیرعامل فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه جریانسازی پرقدرت دستاوردهای سازمانها از الزامات فعالیتهای روابط عمومی است گفت: امروز کشورمان بیش از هر زمان دیگر به روایتگری صحیح نیاز دارد؛ ازاینرو شکلدهی صحیح، صادقانه و سزاوارانه افکار عمومی تأکیدی بر اهمیت و نقش روابط عمومی است. بهطورکلی، امروز یکی از مؤلفههای اصلی در پیشبرد اهداف سازمانها متوجه عملکرد و روایتگری صحیح روابطعمومیهاست.
به گفته طیبنیا، در دهههای قبل پروژههای توسعه با کمترین دغدغه اجرا میشد؛ اما امروز پیش از تعریف و اجرایی کردن هرگونه پروژه توسعه، حتماً باید پیرامون آن روایتگری صحیحی در جامعه انجام شود تا تمامی ذینفعان، مسوولان و آحاد مختلف جامعه با اجرای آن پروژه همگام و همراه شوند و حتی ادامه فعالیتهای تولیدی در سازمانها بدون روایتگری و جریانسازی صحیح و دقیق امکانپذیر نیست که این امر تأکیدی است بر اهمیت و نقش روابطعمومیها. امروز روابط عمومی به معنای واقعی کنار سایر عوامل تولید است و برای تحقق استراتژیهای سازمان، باید تمامقد بایستد و روایتگری صحیح داشته باشد؛ وگرنه نمیتوانیم به اهداف، مأموریتها و سند چشمانداز شرکت برسیم.
وی خاطرنشان کرد: کارکنان روابط عمومی در همه بخشها و موقعیتهای شغلی باید به اهداف سازمان و عملکرد خود ایمان داشته باشند؛ بهویژه اینکه نگاه مدیریت فعلی فولاد مبارکه به دور از هر گونه ظاهرسازی، متوجه روایتگری صحیح برای مردم است. معتقدیم اهداف مقدسی را در فولاد مبارکه برای خدمت به جامعه در پیش گرفتهایم؛ بنابراین جایگاه روابط عمومی نیز بهخودیخود تعیینکننده است؛ چراکه اطلاعرسانی برنامهها و دستاوردها ضرورت دارد.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امروز جایگاه روابطعمومیها نه تنها بههیچعنوان صوری، تشریفاتی و فانتزی نیست؛ بلکه جایگاهی تعیینکننده است. مخصوصاً در سازمانهای بزرگ مانند فولاد مبارکه که با جریانهای متعدد و متنوع و مختلفی روبهروست، کارِ روابط عمومی یک کارِ پیچیده و واقعاً آمیختهای از علم و هنر است.
بنابر اظهارات طیبنیا، امروز کارکنان روابط عمومی به علوم، تخصصها و هنرهای مختلفی در حوزههای کاری خود نیازمندند تا بتوانند در مسیر اهداف سازمان حرکت کنند و سازمان را به سرمنزل مقصود در حوزه اطلاعرسانی و همگرایی هرچه بیشتر جامعه با صنعت رهنمون سازند.
وی تأکید کرد: امروزه در فولاد مبارکه روابط عمومی فقط تیم مدیرعامل نیست؛ بلکه در نگاه کلانتر در تیم سازمان فعالیت میکند. با توجه به اهمیت فعالیتها در روابط عمومی باید در گام نخست جهت توسعه علم و دانش در حوزه روابط عمومی تلاش کنیم و به مقولههای علم و هنر و مباحثی که میتواند به بهتر انجام دادن کارها در روابط عمومی منجر شود همت گماریم و برنامهریزیهای هدفمندتری داشته باشیم. به همین دلیل باید کارکنان روابط عمومی با انگیزه مضاعف نسبت به ارتقای دانش خود در حوزههای یادشده تلاش کنند.
مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: روابط عمومی نه تنها فقط زبان گویای مدیرعامل و بیانکننده افکار مدیریت ارشد سازمان نیست، بلکه مبین افکار همه بخشهای سازمان است و این اتفاقی که است خوشبختانه در روابط عمومی فولاد مبارکه قابلمشاهده است. از دیگر سو، روابط عمومی باید بستر مناسبی برای معرفی دستاوردها و همچنین یافتن افراد توانمند و نخبه سازمان و حتی خانوادهها باشد؛ چراکه با این اقدام انگیزههای افراد و نشاط سازمانی نیز بیشتر میشود.
وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: در روابط عمومی نیز باید همگام با سایر بخشهای سازمان کارهای تیمی بیشتری انجام گیرد تا نتایج بهتری حاصل شود، هرچند نسبت به سایر سازمانها در این حوزه برتری نسبی داریم.
طیبنیا تأکید کرد: داشتن علم و هنر، ارتقای دانش و خلاقیت نوآوری، شناخت همهجانبه سازمان و اهداف و دیدگاههای آن، انجام کار به صورت تیمی، توانمندی هرچه بیشتر، استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود در روابط عمومی و تشریک مساعی باید بیشازپیش سرلوحه کار همکاران در روابط عمومی باشد تا همچنان این واحد مایه افتخار سازمان باشد.
منبع: فولاد مبارکه