تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۲
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۳۳۰۵۷۵
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ اعلام کرد؛

افزایش ۶ درصدی تامین برق مشترکان تهرانی در تابستان امسال

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: تابستان امسال با توجه به افزایش ۱.۵ درجه‌ای دمای هوا و رشد مصرف، نسبت به تابستان سال گذشته تامین برق برای مشترکان تهرانی ۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، کامبیز ناظریان امروز (یکشنبه) در جریان دیدار استاندار تهران از مرکز رصد و پایش برق تهران افزود: امسال ۵۰۰ میلیون کیلووات صرفه جویی در شهر تهران در زمان پیک مصرف داشتیم و بدون محدودیت توانستیم برق شهر تهران را تامین کنیم.

وی ادامه داد: این امر باوجود افزایش یک و نیم درجه‌ای دمای هوا در شهر تهران محقق شد و بالغ بر ۶ درصد برای مردم شهر در تابستان به خصوص برای بخش صنعت و کسب و کار برق بیشتری تامین شد. برای سال آینده با توجه به برنامه ریزی که انجام شد ۱۵۰ برنامه با اعتباری بالغ بر ۲.۵ همت تنظیم شده است.

ناظریان از ویژگی‌های این برنامه را وجود یک هزار برنامه عملیاتی که در برنامه قرار گرفته، دانست و افزود: بخشی از آن جهت نوسازی و تقویت شبکه برق شهر تهران برای عبور از پیک تابستان سال آینده است.

وی از برنامه ریزی‌های مختلف در زمینه صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

پرداخت بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی

ناظریان با اشاره به پرداخت بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی به مشترکان برق تهران، گفت: براین اساس به‌ازای هر ۲ مشترک، یکی مشمول دریافت پاداش شده است.

وی از رایگان شدن تعداد زیادی از قبض‌های مشترکان در تابستان امسال خبر داد و افزود: تلاش می‌شود تا بتوانیم با همراهی مردم و مدیریتی که در بخش‌های مختلف می‌شود، از تابستان سال آینده هم بدون محدودیت برق عبور کنیم.

وی با بیان آنکه بحث ارتقا سطح خدمات را در دستور کار داریم که براین‌اساس بحث تکمیل و توسعه سیستم‌های کنترل و ارتقا سطح خدمات در حوزه مشترکان شهر تهران در دستور کار است، خاطرنشان کرد: براین‌اساس همه اطلاعات مشترکان شهر برداشت شده و امروز این قابلیت وجود دارد که به‌صورت نقطه‌به‌نقطه ارائه خدمات به مشترکان شهر تهران انجام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: اکنون شاهد افزایش رضایت‌مندی مردمی هستیم که ناشی از افزایش سطح خدمات با استفاده از سیستم‌های دیجیتال و هوشمندسازی که در سطح مشترکان انجام شده است. بخش توسعه آن را در دستور کار داریم و در دهه مبارکه فجر بخش توسعه ظرفیت به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حوزه تحلیل دیتا و استفاده از سامانه‌هایی که می‌تواند در کنترل و پردازش، خدمات نوین در حوزه صنعت برق اثرگذار باشد نیز اقدام‌هایی انجام شده، گفت: در حوزه خدمات نوین حوزه صنعت برق برنامه‌ریزی بحث سامانه‌های داده‌کاوی را داریم و در حوزه تحلیل شبکه که برنامه آن پیش‌بینی برای توسعه ظرفیت در شبکه تهران است دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل توزیع نیروی برق تهران بزرگ خاطرنشان کرد: امسال و در دهه فجر بالغ بر یک‌صد و شانزده دستگاه پست ۲۰ کیلوولت با ظرفیت بالغ بر ۸۵ مگاولت آمپر وارد مدار خواهد شد. همچنین ۵۰۰ کیلومتر شبکه تأمین برق تهران توسعه و نوسازی آن مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بالغ بر یک‌صد دستگاه پست اتوماسیون به شبکه تهران اضافه خواهد شد و به‌این‌ترتیب بیش از هزار و ۳۰۰ دستگاه پست اتوماسیون از قابلیت هوشمندسازی در شهر تهران در جهت ارتقا سطح خدمات تا دهه فجر راه‌اندازی می‌شود.

تامین برق پایدار برای انتخابات

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در باره برنامه تأمین برق برای انتخابات هم گفت: برای انتخابات هم برنامه‌ریزی که انجام شده ما همه شعب رأی‌گیری را در قالب سیستم‌های هوشمند تحت نظارت و کنترل داریم.

ناظریان افزود: همه خطوط در برنامه تعمیرات قرار گرفته‌اند و برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده است بدون بروز مشکل قابلیت تأمین برق شعب در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده