تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۴
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۳۳۱۳۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

غرامت ۹.۷ میلیارد دلاری در انتظار شرکت‌های معدنی برزیل

‌می‌متالز - بنا بر گزارش روترز، یک قاضی برزیلی شرکت‌های معدنی واله، بی اچ پی و شرکت سرمایه‌گذاری مشترک آنها، سامارکو را به پرداخت ۹.۶۷ میلیارد دلار جبران خسارت ناشی از شکست سد باطله در سال ۲۰۱۵ محکوم کرد.

به گزارش می‌متالز، انفجار سد سامارکو فوندائو در نوامبر ۲۰۱۵ رخ داد و ۳۹.۲ میلیون متر مکعب زباله باطله را در حوزه ریو دوسه رها کرد. این بدترین فاجعه زیست محیطی برزیل بود که منجر به کشته شدن ۱۹ نفر شد.

در سال ۲۰۱۵، سال فاجعه، سامارکو ۲۵ میلیون تن سنگ آهن تولید کرد. این شرکت سرمایه گذاری مشترک واله و بی اچ پی در نهایت به مدت پنج سال تعطیل شد. در آن زمان این شرکت‌ها بر پرداخت خسارت و تلاش برای پاکسازی منطقه تمرکز کردند.

این شرکت‌ها همچنین با چندین پرونده قضایی و بازرسی‌های محلی مواجه شدند تا اینکه آماده بازگشایی ایمن مجتمع ماریانا در دسامبر ۲۰۲۰ شدند. دادستان‌های برزیل در آن سال گفتند که بنیاد رنووا که توسط معدنچیان برای جبران خسارات ایجاد شده بود به هیچ یک از وعده‌های خود عمل نکرده است. سامارکو در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که سیستم امنیتی جدیدی را راه اندازی کرده که شامل یک مرکز نظارت و بازرسی است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده