تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۳۱۶۱۳
سرویس خبر : اجتماعی
زندیان مطرح کرد

اتخاذ ساز و کار برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در برنامه هفتم

‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان تصویب برنامه هفتم توسعه، برای افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و همچنین بازنشستگان تامین اجتماعی سازوکاری پیش بینی شد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا زندیان، با اشاره به اتمام بررسی برنامه هفتم توسعه، بخش از مهترین مصوبات این برنامه را تشریح کرد و گفت: مجلس در برنامه هفتم توسعه به درستی به مسائلی خرد و کلان اقتصادی کشور پرداخت که طبیعتا باید دقیقا اجرا شود.

نماینده مردم «بیجار گروس» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریل‌گذاری مناسبی پیرو تصویب برنامه هفتم توسعه در بسیاری از بخش‌های کشور صورت گرفت، ادامه داد: برنامه هفتم توسعه، یکی از بهترین برنامه‌ها در حوزه مردمی‌سازی امور بود و در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی ثبات ایجاد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این برنامه انضباط بخشی به حکمرانی اقتصادی و بودجه‌ای دولت مد نظر قرار گرفت.

وی با اشاره به توجه برنامه هفتم به موضوعات مربوط به بخش کشاورزی اظهار کرد: در این بخش، کمیسیون در مصوبه‌ای وزارت جهاد کشاورزی را ملزم کرد تا نظام رهگیری و ردیابی، بسته‌بندی و شناسنامه‌دار کردن محصولات خام کشاورزی اعم از دامی و طیور را از سطح مزرعه و دامداری تا مصرف را انجام دهد.

زندیان با بیان اینکه مجلس در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه برای بانک‌ها احکام انضباطی خوبی را در نظر گرفت، بیان کرد: همچنین در مورد شرکت‌های دولتی، بودجه سالیانه و همچنین نهاد‌هایی که ارائه دهنده خدمات عمومی هستند، احکام انضباطی خوبی در برنامه هفتم پیش بینی شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مصوبات مجلس در زمینه صنعت خودرو در برنامه هفتم توسعه، ادامه داد: در این بخش تمامی شرکت‌های واردکننده و تولیدکننده خودرو مکلف شدند تا یک درصد از قیمت فروششان را به خرید آمبولانس و تجهیز مراکز اورژانس همچون هلال احمر اختصاص دهند.

زندیان ادامه داد: همچنین در این برنامه مجلس دولت را مکلف کرد تا فعالیت در زمینه توسعه میادین جدید به مانند اکتشاف و بهره‌برداری را با سازوکار‌های رقابتی به شرکت‌های بخش خصوصی و یا شرکت‌های تابعه وزارت نفت واگذار کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین در جریان تصویب این برنامه، برای افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و همچنین بازنشستگان تامین اجتماعی سازوکاری پیش بینی شد که در بودجه سال ۱۴۰۳ نیز بخشی از منابع آن لحاظ شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده