تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۵
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۰۸۸۸۴
سرویس خبر : اجتماعی
موسوی:

برخی از بازنشستگان همچنان مشکل تامین مسکن دارند/ همسان سازی حقوق بازنشستگان باید اولویت برنامه هفتم باشد/بازنشستگان کارانه و مزایا ندارند

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری متحول شود، گفت: تلاش داریم تا مقدمات این موضوع در برنامه پنج ساله هفتم توسعه مدنظر قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، سید کاظم موسوی، با اشاره به مشکلات بازنشستگان کشوری و لشکری و سازوکار‌هایی برای رفع این مشکلات بیان کرد: بازنشستگان کشوری و لشکری از جمله پیشکسوتان جامعه ما هستند و باید به این قشر عزیز از طرق مختلف احترام گذاشت.

وی با بیان اینکه مردم با هر نگاه و نگرشی به مجلس شورای اسلامی جهت رفع بسیاری از مشکلات چشم دوخته اند، بیان کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری مورد تاکید است و بنده به شخصه در این بخش و با همکاری سایر نمایندگان به ویژه از کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصاد، اقداماتی را مورد پیگیری قرار داده ام.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نباید خدشه‌ای به معیشت بازنشستگان و تامین کالا‌های اساسی این قشر وارد شود چراکه این قشر برای پیشرفت این کشور زحمات زیادی را متحمل شده اند و نباید نیاز‌های این خانواده‌ها روی زمین بماند.

وی با بیان اینکه بازنشستگان لشکری و کشوری حقوق زیاد و نجومی را نیز طلب نمی‌کنند، تصریح کرد:این بازنشستگان به دنبال دریافت حقوق عادلانه‌ای هستند تا بتوانند زندگی ابتدایی خود را بچرخانند؛ بنابراین حقوق این افراد باید متناسب با حقوق کارکنان و شاغلین و در همین حد و حدود باشد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده به شخصه دغدغه‌های بازنشستگان را در مجلس مورد پیگیری قرار خواهم داد. همچنین موضوع همسان سازی حقوق بانشستگان و عدالت در پرداختی به بازنشستگان باید در برنامه هفتم توسعه به معنای واقعی کلمه و نه در حد شعار دیده شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا در زمینه عدالت در پرداختی بازنشستگان تکالیفی را طی برنامه هفتم پنجساله بر عهده دولت بگذاریم تا این مسائل برطرف شود، بیان کرد: دولت باید طی پنج سال برنامه هفتم توسعه مکلف شود تا تحولی در زمینه پرداختی حقوق بازنشستگان داشته باشد و این تحول باید در سفره این بازنشستگان دیده شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از بازنشستگان مشکلات عمده‌ای در زمینه اسکان خود دارند، بیان کرد: بسیاری از بازنشستگان با وجود سالخوردگی هنوز مشکلاتی در تامین مسکن دارند و مستاجر هستند و یا در تامین خرید خودرو ساده مشکلاتی دارند.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نباید فراموش کرد متاسفانه بازنشستگان از آیتم‌های مزایا و پاداش اعم از کارانه، اضافه کاری و ماموریت محرومند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده