تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۳۱۶۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت:

تکمیل پروژه‌های سیستان و بلوچستان جز اولویت‌های وزارت صمت است

‌می‌متالز - معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت اعلام کرد تکمیل پروژه‌های مختلفی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد، جز اولویت‌های وزارت صمت است.

به گزارش می‌متالز، «سیدمحمد موسوی» معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت در حاشیه کلنگ‌زنی عملیات اجرایی کارخانه تولید برج و پره توربین‌های بادی در شهرستان نیمروز، اظهار کرد: قدیمی‌ترین نقطه ایران به لحاظ تمدنی و زیرساختی اطراف شهر سوخته است با این تمدن کهن و تاریخ، شرایط خوبی را در سیستان و بلوچستان شاهد نبوده‌ایم.

وی افزود: خوشبختانه به همت مدیران سیستان و بلوچستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت سیزدهم و همچنین شخص رئیس جمهور قرار است اتفاقات خوبی در این منطقه رقم بخورد.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت با اشاره به اینکه رئیس جمهور نسبت به پروژه‌های این منطقه و خراسان جنوبی حساسیت خاصی دارد، تصریح کرد: در همین راستا مقام‌عالی وزارت صمت دستور دادند هرچه زودتر پروژه‌هایی که در منطقه سیستان وجود دارد، در اولویت تکمیل قرار بگیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم این شروع دومینویی باشد تا تکمیل پروژه‌ها پشت سر هم تسریع و یک حرکت عظیم عمرانی در این منطقه شروع شود.

موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: ماه گذشته مجوز‌های لازم برای آب شیرین کن در حوزه خط انتقال آب سیستان پیگیری شده و شرکت به خوبی این کار را پیش می‌برد، همچنین پروژه‌های حوزه لاستیک و پروژه‌های مختلفی که در این منطقه وجود دارد جز اولویت‌های وزارت صنعت است.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: با این کارخانه تولید پره توربین‌های بادی یک همکاری جمعی قرار است آغاز شود، بنابراین مسوولیت بر عهده همه است و همه باید در کنار یکدیگر کار کنند.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت با بیان اینکه با تمام اختیاراتی که وزارت صمت دارد پای کار این منطقه است عنوان کرد: مپنا اکنون ۵۰ مگاوات تولید برق بادی را شروع کرده تا کار کارخانه مربوطه را در این منطقه آغاز کند سیستان و بلوچستان باید در این زمینه کمک کننده باشد و این منطقه را ناحیه صنعتی اعلام کند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده