تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۳۲۰۵۷
سرویس خبر : صنایع کوچک
مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:

جذب ۸۰ طرح صنعتی در حوزه نساجی چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری از جذب ۸۰ طرح صنعتی برای توسعه زنجیره نساجی در استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد نخ پلی‌استر کشور در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

به گفته وی، صنعت نساجی در استان به میزان یک درصد سرمایه‌گذاری و ۸ درصد اشتغال را شامل می‌شود

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حوزه نساجی با هر ۲۵ میلیون تومان می‌توان یک شغل ایجاد کرد.

ساخت ضد یخ جایگزین نمک جاده

وی در ادامه با بیان اینکه یک واحدصنعتی دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری موفق به تولید ضد یخ جایگزین نمک جاده شد، تاکید کرد: این ضد یخ در زمان‌های بحران می‌تواند جایگزین نمک شود، هیچ‌گونه خورندگی نداره و کاملاً دوست دار محیط زیست است.

رحمتی افزود: این شرکت با ظرفیت تولید هزار تن در سال با یک خط توانایی تامین نیاز کل کشور را دارد که در صورت راه اندازی خط دوم ظرفیت این شرکت به ۵هزار تن در سال می‌رسد.

وی با بیان اینکه این شرکت بزرگترین تولید کننده CMA در خاورمیانه است، یادآور شد: در زمان‌های بارش برف و یخبندان در سالیان سال از نمک برای یخ زدایی در جاده‌ها استفاده می‌شد که متاسفانه نمک با توجه به باقیمانده‌ای که در محیط داشت منجر به آسیب‌های زیست محیطی غیر قابل جبرانی مثل از بین رفتن پوشش گیاهی اطراف جاده‌ها، شوری خاک‌ها، از بین بردن کیفیت آب‌های زیر زمینی، ایجاد مسمومیت برای حیات وحش و همچنین تاثیرات مخرب هزینه بری به زیر ساخت‌های جاده‌ای و شهرسازی اعم از تخریب آسفالت‌ها، فرسایش پل‌ها، رو گذر‌ها و همه تاسیسات و تجهیزات وارد می‌کرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده