تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۴
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۳۲۱۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روند کاهشی نرخ طلا و ارز از ابتدای هفته شروع شد/ انتشار اوراق قرضه ۳۰ درصدی در جذب نقدینگی نقش داشت

‌می‌متالز - نماینده کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران با اشاره به کاهش حباب سکه، گفت: انتشار اوراق قرضه ۳۰ درصدی توسط بانک مرکزی موجب شده که مقداری نقدینگی از بازار خارج و سرمایه‌گذاری روی طلا کاهش پیدا کند همچنین ثبت‌نام در سامانه واگذاری خودرو و تشکیل حساب وکالتی ۵۰۰ میلیون تومانی جهت کنترل نقدینگی نیز تاثیر بسیاری بر این موضوع داشت.

به گزارش می‌متالز، محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه، گفت: از روز شنبه قیمت جهانی طلا با حدود ۱۴ دلار کاهش شروع شد؛ همچنین با توجه به اقدامات بانک مرکزی درخصوص اتاق معاملات ارز و طلا و از سوی دیگر از طریق واگذاری ارز توسط صرافی‌ها، حالت هیجانی و صعودی بازار متوقف شد و این هفته از روز شنبه هم کاهش قیمت و هم آرامش و ثبات بازار را داشتیم و قیمت هر قطعه سکه به نسبت هفته گذشته حدود ۲ میلیون تومان کاهش داشت.

وی ادامه داد: در دو روز دوشنبه و سه‌شنبه (روز گذشته و امروز) قیمت‌ها از ثبات برخوردار شده و قیمت جهانی طلا نیز تغییراتی نداشت؛ تغییرات قیمت در بازار نیز بسیار مختصر بود و تقریبا از روز یکشنبه ثبات نرخ ارز داشتیم.

انتشار اوراق قرضه ۳۰ درصدی نقدینگی را تاحدودی از بازار خارج کرد

کشتی‌آرای با بیان اینکه در هفته گذشته نرخ ارز سیر صعودی بود، اما با اقدامات بانک مرکزی قیمت دلار به کانال ۵۵ هزار تومان برگشت، تصریح کرد: حباب سکه در هفته گذشته حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود، اما در حال حاضر ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

نماینده کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران ادامه داد: انتشار اوراق قرضه ۳۰ درصدی توسط بانک مرکزی موجب شده که مقداری نقدینگی از بازار خارج و سرمایه‌گذاری روی طلا کاهش پیدا کند همچنین ثبت‌نام در سامانه واگذاری خودرو و تشکیل حساب وکالتی ۵۰۰ میلیون تومانی جهت کنترل نقدینگی نیز تاثیر بسیاری بر این موضوع داشت؛ این نوع سرمایه‌گذاری موجب کنترل نرخ ارز می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده