تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۳۲۲۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با هدف بیان پیشرفت‌ها در چهل‌وپنجمین فجر انقلاب اسلامی؛

نمایشگاه تخصصی معدن و صنایع معدنی در زاهدان افتتاح شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از افتتاح نمایشگاه تخصصی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته همزمان با چهل و پنجمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی در محل دائمی نمایشگاه‌های زاهدان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، ایرج حسن‌پور شامگاه سه‌شنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان در محل دائمی نمایشگاه‌های زاهدان افتتاح شد، بیان کرد: در این نمایشگاه، در کنار شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی برتر سیستان و بلوچستان، هلدینگ‌های برتر معدنی کشور از استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد و البرز در قالب ۲۶ غرفه حضور دارند.

وی ادامه داد: متراژ مفید این نمایشگاه سه هزار متر مربع بوده که مشارکت تولیدی‌های داخلی ۵۶ و خارجی ۴۴ درصد از امروز کار خود را آغاز کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: مشارکت‌کنندگان در زمینه‌های معدن و صنایع فرآوری، تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و نقشه‌برداری فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: حضور شرکت‌های ماشین‌آلاتی، حضور غول‌های بزرگ معدنی و صنعتی کشور، سرمایه‌گذاری سنگین هلدینگ و معادن در سیستان و بلوچستان، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان از تفاوت‌های این نمایشگاه با نمایشگاه گذشته در این حوزه در زاهدان است.

وی گفت: برگزاری جلسه توسط گروه زمین شناسی دانشگاه آزاد و برپایی کارگاه آموزشی آشنایی با سامانه فتوگرامتری و کاربرد آن در صنعت معدن توسط مهندسین نقشه‌برداری نقش نگاران از جمله برنامه‌های جانبی درنظر گرفته شده در طول این نمایشگاه خواهد بود.

حسن پور بیان کرد: نکته بارز نمایشگاه تخصصی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته، حضور صد در صدی تولیدی‌های حوزه معدن و عدم حضور فعالان بخش توزیعی و خدماتی است.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۰ بهمن‌ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی زاهدان از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برای حضور مردم و علاقه‌مندان به حوزه صنعت دایر است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سیستان و بلوچستان

عناوین برگزیده