تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۵۱
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۳۴۶۶۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر بازاریابی و فروش شرکت فولاد هرمزگان معرفی کرد

عامل موفقیت فولاد هرمزگان در بازار

‌می‌متالز - در تقویم رویداد‌های کشور عزیزمان ایران از ۹ اسفندماه به عنوان «روز حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان» نام برده شده تا بر اهمیت رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سوی تولیدکنندگان تاکید شود؛ راهبردی که نه تن‌ها مختص یک کشور یا قاره خاص، بلکه جهان شمول و برای همه ادوار تعریف شده است.

به گزارش می‌متالز، مهدی شکری‌زاده، مدیر بازاریابی و فروش شرکت فولاد هرمزگان به همین مناسبت در یادداشتی، تحلیلی را ارائه کرده که چکیده آن در ادامه خوانده می‌شود: امروزه یکی از مهم‌ترین ارزش‌های سازمانی شرکت‌های موفق در بازار‌های رقابتی، موضوع مشتری مداری است و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان برای سازمان‌های مشتری مدار یکی از موضوعات اساسی محیط کسب و کار آن‌ها محسوب می‌شود. با توجه به اهمیت و جایگاه مشتری، شرکت‌های تولیدکننده به این باور رسیده اند که با رعایت ضوابط لازم برای حقوق مصرف‌کنندگان، باعث اعتمادسازی و جذب مشتریان بیشتر برای کالا‌های خود می‌شوند. این موضوع به این دلیل دارای اهمیت است که در بازار، مصرف‌کننده حق انتخاب دارد و کالایی تقاضایی بیشتری دارد که کیفیت بهتر و قیمت مناسب تری داشته باشد؛ در نتیجه تولیدکنندگان جهت ارتقای سطح کیفی محصولات و ارائه قیمت‌های مناسب‌تر تلاش می‌کنند.

از این رو بررسی رفتار مصرف‌کننده به عنوان یکی از زیرشاخه‌های بازاریابی، به عنوان یک موضوع مهم همواره توسط تیم‌های فروش و بازاریابی شرکت‌ها مدنظر بوده و در مطالعه مراحل تصمیم‌گیری مصرف‌کننده به هنگام خرید یک کالا یا خدمات مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد. در این راستا شرکت فولاد هرمزگان با شناخت و درک عمیق این موضوع، نگاه ویژه‌ای به رعایت حقوق مصرف‌کننده دارد. رعایت حقوق مصرف‌کننده در شرکت فولاد هرمزگان به قدری مهم است که نقشه راه اهداف کمیته تحول فروش و بازاریابی شرکت صرفا به تحقق اهدافی در زمینه افزایش رضایت مشتریان اعم از ارائه کیفیت مطلوب، ارائه قیمت و شرایط پرداخت مناسب، تحویل به موقع، سرعت رسیدگی به شکایات و… می‌پردازد.

مصرف‌کننده نقش اساسی و تعیین کننده‌ای در تمامی فعالیت‌های تولیدی و سودآوری شرکت دارد

فولاد هرمزگان اعتقاد راسخ دارد عامل اصلی کلیدی موفقیت و پایداری در بازار اهمیت دادن به فرهنگ مشتری مداری و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان بوده و بر این باور است که مصرف‌کننده نقش اساسی و تعیین کننده‌ای در تمامی فعالیت‌های تولیدی و سودآوری شرکت دارد. در همین حال، ادامه حیات اقتصادی شرکت منوط به اعتماد و رضایت مشتریان از کالای خریداری شده شرکت است. همچنین سود حاصل از حفظ مشتری دائم، بیشتر از سود حاصل از جذب مصرف‌کننده جدید خواهد بود.

نارضایتی مصرف‌کنندگان، مهم‌ترین نمره منفی عملکرد محسوب می‌شود

سازمان موفق سازمانی نیست که تنها در پی جذب مشتریان جدید باشد؛ بلکه حفظ مشتریان سابق و وفاداری آنها، نقش موثرتری در بهره وری و ارتقای سودآوری دارد؛ زیرا تنها بخشی از رشد سالانه فروش ناشی از جذب مشتریان جدید است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده