تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۳۵۰۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا:

بیش از ۹۵ درصد برنده‌نشدگان در حراج سکه، وجه خود را دریافت کردند

‌می‌متالز - سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا با بیان این که مشکل استرداد وجه متقاضیانی که در حراج سکه برنده نشدند، به سامانه مرکز مبادله ارتباطی ندارد و به شبکه پرداخت مربوط است، گفت: بیش از ۹۵ درصد کسانی که مشکل استرداد وجه داشتند، مشکلشان برطرف شده است.

به گزارش می‌متالز، اصغر بالسینی درباره وضعیت بازگرداندن وجه متقاضیانی که در حراج سکه برنده نشدند، بیان کرد: متقاضیانی که به‌ ویژه در حراج اول شرکت کرده بودند، مشکل استرداد وجه را داشتند. این مشکل هم به سامانه مرکز مبادله مرتبط نبوده و مشکل از اختلال در شبکه پرداخت بوده است که ما در حال رفع مشکلات هستیم.

وی با بیان این که بیش از ۹۵ درصد کسانی که مشکل استرداد وجه داشتند، مشکل‌شان برطرف شده است؛ گفت: مابقی هم با وجود این که سامانه مرکز مبادله مشکل ندارد و مشکل از شبکه پرداخت است، در حال مرتفع کردن مشکل هستیم که فرآیند استرداد وجه آن‌ها هم انجام شود و متعهد به حل مشکل مردم هستیم و هیچ نگرانی از بابت استرداد وجه مردم وجود ندارد.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا در پاسخ به این که چه تمهیدی برای جبران خسارت کسانی که برنده نشدند و پول‌شان تاکنون به آن‌ها برنگشته وجود دارد، بیان کرد: این مسئله از لحاظ عددی و درصدی عدد کمی است و بخش عمده مشکل افراد حل شده و مابقی هم با وجود این که مربوط به شبکه پرداخت بوده، در حال پیگیری است و تک‌تک کسانی که درخواست استرداد وجه دارند، پولشان برمی‌گردد.

بالسینی درباره حراج سوم سکه که امروز در حال برگزاری است، توضیح داد: حراج سوم مرکز مبادله با استقبال خوب مردم در حال برگزاری است. این حراج تا ساعت ۱۵ امروز ادامه دارد و مردم می‌توانند سفارش‌گذاری کنند. بعد از پایان زمان سفارش‌گذاری رتبه‌بندی سفارش‌ها انجام می‌شود و نتایج آن اعلام خواهد شد. یکشنبه ۲۱ اسفند و دوشنبه ۲۲ اسفند هم حراج خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در حراج روز چهارشنبه، بیش از ۷۲ هزار سکه ثبت سفارش شده بود که ما به ۱۰ هزار و ۵ نفر ربع سکه با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان تخصیص دادیم. در حراج اول به‌ دلیل این که متقاضیان با فرآیند قیمت‌گذاری و ثبت سفارش آشنا نبودند، میزانی که اختصاص پیدا کرد، ۱۱۱۸ نفر بود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده