تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۲۴
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۳۵۰۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات امروز ۱۹ اسفند بازار سرمایه؛

۴۸ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سرانه فروش آنها ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.

به گزارش می‌متالز، کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس امروز با کاهش ۱۹۹۴ واحدی و ثبت ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲.۱۶۳.۷۵۷ واحد رسید و این در صورتی بود که شاخص کل هم وزن با افزایش ۱۱۵۶ واحدی و ثبت ۰.۱۶ درصد رشد به ۷۳۹.۷۹۷ واحد رسید.

او افزود: در رابطه با سهام و حق تقدم مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۲.۷۲۷ میلیارد تومان بود. سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۵ میلیون و ۹۰۰ بود که شاهد خروج ۴۸ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم.

او بیان کرد: امروز ۴۰ درصد بازار یعنی ۱۴۳ نماد مثبت و ۶۰ درصد بازار یعنی ۲۱۴ نماد کار خود را با منفی به پایان رساندند. بیشترین ورود پول مربوط به صنعت رایانه به میزان ۸۴ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول مربوط به صنعت خودرو با ۱۰۳ میلیارد تومان خروج پول بود.

آسایش اظهار کرد: بازار امروز با توجه به مشکلات در زیرساخت‌های فرابورس، بدون حضور و معامله در نماد‌های فرابورس شروع شد که باعث ایجاد هیجان منفی در نماد‌های بورسی نیز شد که این مهم در نهایت منجر به افزایش عرضه‌ها شده و بازار با حجم و ارزش کم معاملاتی به پایان رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده