تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۶
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۳۳۵۰۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس حوزه انرژی مطرح کرد:

رفع چالش‌های صنایع با برگزاری میز‌های صنعت

‌می‌متالز - یک کارشناس حوزه انرژی گفت: برگزاری میز‌های صنعت و انتشار اخبار آن موجب اطلاع سهامداران، مسوولان و مدیران در خصوص آخرین مشکلات صنعت و رفع برخی چالش‌ها می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «علی شیعه» در رابطه با مزیت برگزاری میز‌های صنعت از سازمان بورس و اوراق بهادار، اظهار کرد: برگزاری میز‌های صنعت و انتشار اخبار آن موجب اطلاع سهامداران، مسوولان و مدیران در خصوص آخرین مشکلات صنعت و رفع برخی چالش‌های صنایع می‌شود به نحوی که در این رابطه می‌توان به پیگیری‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه رفع مشکلات نرخ خوراک و طلب اوره‌سازان از دولت اشاره کرد.

فرصت‌سازی تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای ناشران

این کارشناس حوزه انرژی در رابطه با مزیت‌های تجدید ارزیابی دارایی ناشران، اظهار کرد: تجدید ارزیابی دارایی‌ها یکی از موضوعات مهم در مباحث مالی بوده و در اغلب کشور‌هایی که دارای تورم هستند، کاربرد دارد و شرکت‌ها می‌توانند از مزایایی همانند معافیت‌های مالیاتی بهرمنده شوند.

وی افزود: تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌ها در اصل به معنای به‌روزرسانی ارزش طبقات مختلف دارایی‌ها از جمله (زمین، ساختمان، تجهیزات و ...) است.

این کارشناس حوزه انرژی در ادامه تصریح کرد: برخی شرکت‌های فعال در صنعت پتروشیمی در چند سال گذشته در حال حرکت به سمت حاشیه زیان بودند که پس از انجام افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها، بهای تمام شده آن‌ها واقعی‌تر و ساختار درآمد و هزینه آن‌ها اصلاح و در نتیجه کیفیت سود آن‌ها ارتقا و بهبود یافت.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده