تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۳۵۶۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت خبر داد:

معافیت مالیات بر ارزش افزوده شارژ دریافتی شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، از معافیت مالیات بر ارزش افزوده سهم (شارژ) دریافتی توسط شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشست با مدیران شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی با اعلام این خبر، افزود: با پیگیری‌های انجام شده هزینه (شارژ) دریافتی توسط شرکت‌های خدماتی از واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی مستقر در شهرک‌های صنعتی بابت ارائه خدمات به آنها (موضوع قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی) در فهرست «خدمات» مشمول معاف از مالیات بر ارزش افزوده قرار گرفت.

وی، اضافه کرد: همه تلاش‌ها و خدمات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مجموعه شرکت‌های تابعه استانی در راستای رشد و شکوفایی بخش تولید و حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان است که به تعبیر مقام معظم رهبری جهادگران عرصه جنگ اقتصادی در شرایط کنونی هستند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: مسایل و مشکلات شرکت‌های خدماتی دغدغه‌ها و اولویت‌های ما نیز می‌باشد و هر چقدر همبستگی و هم افزایی میان دو طرف با یک نگاه مشترک بیشتر باشد دستیابی به اهداف توسعه‌ای مورد نظر نیز آسان‌تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بدین منظور در ساختار جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مدیریتی مستقل تحت عنوان "شهرک‌های غیردولتی و شرکت‌های خدماتی" ایجاد شده است تا این ارتباط، تعامل و هم‌افزایی هر چه بیشتر شود و با یک مطالبه‌گری جمعی مسایل این حوزه حل و فصل گردد.

مقیمی، با تأکید بر ضرورت استفاده از تجربیات موفق در اداره شهرک‌های صنعتی و تعمیم این تجربیات به سطح شهرک‌های صنعتی کل کشور، بیان کرد: به سمت الکترونیکی کردن فرآیندهای ارائه خدمات جهت تسریع در امور و تسهیل ارائه خدمات کسب و کار به صنعتگران و فعالان اقتصادی مطابق استاندارد‌های روز دنیا رفته ایم و در این مسیر به نتایج مثبتی نیز رسیده‌ایم.

در این نشست همچنین مدیران شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی به بیان مهمترین مسائل، مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و برای رفع برخی موانع، راهکار‌ها و پیشنهادات لازم ارائه شد.

ارتباط برخط شرکت‌های خدماتی با سازمان، موضوعات مرتبط با اساسنامه شرکت‌های خدماتی، مسایل حقوقی و ارتباط با سایر دستگاه‌های ذیربط و مرتبط از جمله مهمترین محور‌های مطرح شده توسط مدیران شرکت‌های خدماتی در این نشست بوده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده