تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۳۵۵۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صالحی:

فشار مالیاتی از روی قشر ضعیف و متوسط جامعه برداشته شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:باید فشار مالیاتی از روی قشر ضعیف و متوسط جامعه برداشته شود.

به گزارش می‌متالز، مسلم صالحی، با بیان اینکه تامین منابع از محل مالیات‌ها نباید باعث افزایش فشار به مردم شود، گفت: اینکه بخواهیم جلوی فرار مالیاتی را در راستای تامین منابع بودجه بگیریم امری مناسب است. همچنین ما می‌توانیم با شناسایی مودیان جدید و اصلاح معافیت‌ها شرایطی را ایجاد کنیم که مالیات‌ها به عنوان منابع پایدار بودجه قلمداد شود.

نماینده مردم «اقلید» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید فشار مالیاتی از روی قشر ضعیف و متوسط جامعه برداشته شود، ادامه داد: به واقع ما درآمد مالیاتی را افزایش دادیم، اما صنوف ضعیف ما عملا درحال از بین رفتن هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کنار افزایش پایه‌های مالیاتی براساس فرار مالیاتی و حذف معافیت‌های مالیاتی ما باید به سراغ سایر آیتم‌ها بودجه‌ای برای افزایش منابع بودجه حرکت کنیم، گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم تا درآمد‌های مالیاتی در بودجه به امور جاری متصل و درآمد‌های نفتی به سمت توسعه کشور حرکت کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم نفت را به هر قیمتی تولید و به هر قیمتی هم به فروش برسانیم و نهایتا با آن حقوق پرداخت کنیم. درآمد‌های نفتی باید در توسعه زیرساخت‌های کشور هم مدنظر قرار گیرد.

صالحی با بیان اینکه کاهش وابستگی بودجه به نفت مورد قبول است، بیان کرد: از سویی دیگر باید مراقب باشیم تا افزایش درآمد‌ها از سایر موضوعات منجر به نارضایتی در کف جامعه به ویژه در بخش مالیات‌ها نشود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده