تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۳۵۶۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار ارز دیگر دچار تلاطمات شدید نمی‌شود/ نوسانات پایان سال طبیعی است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فضاسازی روانی و حوادث منطقه‌ای، دیگر نمی‌تواند بازار ارز ما را دچار نوسان و تلاطم شدید کند.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بازار ارز کشور ما امروز به آن درجه از ثبات رسیده که جوسازی‌ها و فضاسازی‌های روانی و مسائل منطقه‌ای دیگر نمی‌تواند آن را دچار نوسان و تلاطم‌های شدید کند.

وی افزود: عده‌ای که پیاده نظام دشمن هستند با فضاسازی‌ها در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی همواره سعی داشته و دارند تا بازار ارز کشور را دچار تلاطم کنند که امروز این عده نیز قدرت جولان ندارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نوسان حداقلی نرخ ارزدر چند ماه اخیر با وجود تعدد حوادث سیاسی در منطقه تاکید کرد: ما منکر افزایش قیمت ارز در بازار نیستیم، اما شیب آن به شدت گرفته شده و پس از چند روز دوباره قیمت به حالت قبل باز می‌گردد؛ کمااینکه شاهد بودیم در مدت اخیر نرخ ارز غیررسمی تا ۶۱ هزار تومان هم رفت، اما بعد از مدتی و اقدامات و سیاست‌های بانک مرکزی و همچنین آرام شدن شرایط منطقه قیمت‌ها در بازار ارز روند کاهشی به خود گرفت و در حال حاضر در کانال ۵۹ هزار تومان قرار گرفته است و سیر نزولی را طی می‌کند.

موسوی خاطرنشان کرد: افزایش اخیر قیمت دلار در چند روز گذشته هم موقتی است چرا که علت آن افزایش تقاضای ارز در پایان سال بود و قطعا هم بانک مرکزی توان تامین این تقاضا بدلیل مناسب بودن منابع ارزی خود را دارد.

این نماینده مجلس یازدهم در پایان خاطر نشان کرد: هرساله شاهد هستیم که حجم معاملات در ماه‌های پایانی سال ۲ برابر ماه‌های قبل می‌شود، همچنین با مسافرت‌های خارجی و نقل و انتقال پول مواجه‌ایم که به‌نوعی همه اینها باعث افزایش قیمت ارز در پایان سال می‌شود و امری طبیعی و موقتی است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده