تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۳۵۵۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آصفری:

نرخ دلار ۶۰ هزار تومانی پذیرفتنی نیست / اجازه ندهیم بازار ارزی کشور به دست سوداگران بیافتد

‌می‌متالز - نماینده مردم «اراک، کمیجان و خنداب» در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش نرخ دلار می‌تواند هرگونه اقدام دولت در زمینه مهار تورم را خنثی و تولید را با مشکلات جدیدی مواجه کند.

به گزارش می‌متالز، محمدحسن آصفری، با اشاره به نوسانات ارزی و رسیدن نرخ ارز به نرخ ۶۰ هزار تومان، گفت: نوسانات نرخ ارز در روز‌های پایانی سال می‌تواند مجددا بر آتش تورم افزوده و آن را شعله ور کند.

نماینده مردم «اراک، کمیجان و خنداب» تصریح کرد: مسئولین بانک مرکزی باید در روز‌های پایانی سال مدیریت صحیحی بر نرخ ارز داشته باشند و اجازه ندهند نوسانات نرخ ارز، بازار مایحتاج مردم را دچار مشکل کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفره معیشتی مردم کوچک شده و برخی اقدامات به این موضوع دامن می‌زند، بیان کرد: افزایش نرخ دلار تا سقف ۶۰ هزار تومان به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه مسوولین باید در زمینه کنترل و جلوگیری از نوسانات ارزی، برنامه درستی داشته باشند، ادامه داد: افزایش نرخ دلار می‌تواند هرگونه اقدام دولت در زمینه مهار تورم را خنثی و تولید را با مشکلات جدیدی مواجه کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم بازار ارزی کشور به دست سوداگران بیافتد، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم نرخ ارز در بازار‌هایی نظیر چهار راه استانبول و فردوسی تعیین شود و باید مانع از این مسائل شویم.

وی با بیان اینکه اقدامات بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز مناسب بوده و، اما در پایان سال برخی ایرادات وجود دارد، گفت: البته باید این را هم در نظر بگیریم که در پایان سال تقاضای ارزی در کشور رشد کرده و این موضوع روی قیمت تاثیر می‌گذارد، با همه این تفاسیر برخی از مشکلات پذیرفتنی نیست و باید مدیریت صحیحی در بازار رخ دهد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده