تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۳۵۸۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قادری:

ساماندهی بازار سرمایه از سوی دولت در حد انتظار نبود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش بر این بود که بازار سرمایه از سوی دولت ساماندهی شود، اما این اتفاق در حد انتظار نبود و نیاز هست تا دولت به این بخش جدی‌تر ورود کند.

به گزارش می‌متالز، جعفر قادری، در ارزیابی خود از توفیق و ناکامی دولت در امور اقتصادی کشور در سال سپری شده، گفت: متاسفانه روند اجرای بسیاری از فعالیت‌ها از سوی دولت کند پیش رفته و بخشی از مدیران دولتی، مدیران توانمندی نیستند که باید در این بخش اصلاحاتی صورت گیرد.

نماینده مردم «شیراز و زرقان» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید با انحرافات، معضلات و تخلفات در حوزه‌های اجرایی برخورد کند، بیان کرد: اگر دولت با انحرافات صورت گرفته به صورت جدی برخورد نکند، کار‌ها به سرعت به سرانجام نمی‌رسد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود دولت به رفع برخی از مشکلات ضروری مردم، تاکید کرد: دولت در حوزه‌هایی نظیر مسکن و ساماندهی بازار ارز اقدامات مناسبی انجام داد و در زمینه واردات خودرو هم با مجلس همراهی کرد که این خود نشان از آن دارد که به خوبی مسائل و مشکلات جامعه را شناسایی کرده است.

قادری با اشاره به حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای قانون مجلس بیان کرد: اقدامات که در سال سپری شده در این حوزه از سوی دولت انجام شد، اقدامات ارزشمندی بود.

قادری در ادامه با اشاره به مدیریت دولت بر بازار سرمایه تاکید کرد: تلاش بر این بود که بازار سرمایه از سوی دولت ساماندهی شود، اما این اتفاق در حد انتظار نبود و نیاز هست تا دولت به این بخش جدی‌تر ورود کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مبحث مولدسازی دارایی‌های دولت و عملکرد‌ها در این بخش، گفت: این بخش در سال سپری شده، به خوبی آغاز شد و، اما به سرانجام نرسید و نیاز هست اقدامات جدی تری در این بخش انجام شود.

نماینده مردم «شیراز و زرقان» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقوله کوچک‌سازی دولت، بیان کرد: در زمینه کوچک‌سازی بدنه دولت ایراد و اشکالات زیادی وجود دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به اجرای قانون تسهیل در صدور مجوز‌های کسب‌وکار تاکید کرد: بخشی از این قانون اجرایی شد و با این حال نیاز هست حرکت‌های جدی‌تر و محکم تری در این بخش انجام شود تا بتواند معضلات و مشکلات کشور را برطرف کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده