تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۱
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۳۳۵۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد 39 درصدی شکایات دریافتی از کالا و خدمات در سراسر کشور/ 88 درصد شکایات در سال 97 پاسخگویی شد

می متالز - در سال گذشته در مجموع تعداد 262 هزارو 649 فقره شکایت پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها اخذ شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 39 درصد افزایش داشته است.
رشد 39 درصدی شکایات دریافتی از کالا و خدمات در سراسر کشور/ 88 درصد شکایات در سال 97 پاسخگویی شد

به گزارش می متالز، در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع 172هزارو 279 فقره (66 %) تلفنی ، 54هزارو 535 فقره (21 %) حضوری و 35هزارو 835 فقره (13 %) کتبی بوده است.
از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد 102هزارو 569 فقره (39%) متخلف و 127هزارو 332 فقره (49 %) غیر متخلف شناخته شده اند و32هزارو 748 فقره (12 %) تحت بررسی می باشند.
از مجموع شکایات دریافتی طی سال 97، میزان 88 درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و 12درصد بدلیل استعلامات حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی می باشند.
همچنین بررسی‌ وضعیت گزارشات حاکی از آن است که تعداد 225هزارو 652 فقره (86%) مربوط به کالا و 36هزارو 997 فقره (14 %) مربوط به خدمات می باشد.
بیشترین شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به نان، میوه و سبزی و خوار و بارفروشی بوده و بیشترین شکایت در حوزه خدمات ازرستوران های غذا خوری، تعمیرگاه‌های خودروهای سبک و پارکینگ شهری گزارش شده است .
گزارشات دریافتی براساس نوع تخلف، بیانگر آن است که گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت از بیشترین موارد تخلف بوده است.
همچنین از مجموع شکایات رسیدگی شده در سال 97 که منجر به تخلف شده اند تعداد 6205 فقره (6 درصد) از شکایات با برآورد ارزش 186 میلیارد و 637 میلیون و 886 هزارو 193 ریال
که جنبه عمومی نداشته قبل از تشکیل پرونده تخلف، منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

عناوین برگزیده