تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۵۹
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۳۸۴۶۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ساخت‌وساز در اوکراین صعودی ولی هنوز در سطوح پایین

‌می‌متالز - کار ساخت‌وساز در اوکراین در سال گذشته با ۲۲.۶ درصد افزایش به حدود ۴ میلیارد دلار رسید. البته علت افزایش این بود که آمار سال ۲۰۲۲ به دلیل جنگ خیلی پایین بود. به طور کلی، حجم کل کار‌های ساخت‌وساز در سال ۲۰۲۳، ۵۲.۲ درصد کمتر از قبل از جنگ ۲۰۲۱ بود.

به گزارش می‌متالز، در بخش ساخت‌وساز مهندسی، تأسیسات زیرساخت‌های شهری، پل ها، جاده ها، ارتباطات، خطوط برق و ... که در اثر تهاجم نظامی روسیه تخریب شده‌اند در حال بازسازی هستند و تغییری در ساختار هزینه‌ها ایجاد کرده است. به طور خاص، سهم هزینه‌های تعمیر و ساخت پل‌ها از ۱.۸ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۸.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است، در حالی که سهم هزینه‌های ساخت‌وساز و تعمیر راه‌ها از ۵۴.۱ درصد به ۲۴.۸ درصد در مدت مشابه کاهش یافته است.

رشد حجم کار برای بازسازی تاسیسات مهندسی، حمل‌ونقل و زیرساخت‌های تخریب شده منجر به افزایش تقاضا در سال گذشته برای محصولات فولادی در بخش ساخت‌وساز شدبه طوری که مصرف میلگرد دو برابر، محصولات نورد گالوانیزه ۴۷ درصد، تیرآهن، ناودانی و نبشی نیز ۳۸ درصد افزایش یافت. در مجموع، مصرف فولاد در اوکراین در سال ۲۰۲۳ با ۲.۲ برابر افزایش به ۳.۵ میلیون تن رسید که این رقم ۳۱.۴ درصد کمتر از سطح قبل از جنگ (۲۰۲۱) بوده است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده