تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۵۴
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۴۲۰۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تسهیلات ارزی بیشترین رشد درآمدی بانک تجارت را به خود اختصاص داد؛

سهم ۵۴ درصد مرابحه از تسهیلات اعطایی "وتجارت" / رشد ۷ درصدی تسهیلات اعطایی بانک تجارت نسبت به سال گذشته

‌می‌متالز - درآمد‌های عملیاتی محقق‌شده "وتجارت" در اردیبهشت ماه به ۹ هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان رسید، این درآمد‌ها حاصل از «تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری، اوراق بدهی، سرمایه‌گذاری و درآمد کارمزد» است.

به گزارش می‌متالز، بانک تجارت در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مجموع درآمدی که از بخش تسهیلات اعطایی در سامانه کدال به ثبت رساند مبلغی بالغ‌بر ۶ هزار ۲۹ میلیارد تومان بود و همچنین "وتجارت" در آغاز نیمه فصل بهار به درآمد تجمیعی ۱۱ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومانی دست‌یافت. 

سهم ۵۴ درصد مرابحه از تسهیلات اعطایی
بانک تجارت در اردیبهشت‌ماه سال جاری میزان درآمدی که از تسهیلات اعطایی به ثبت رساند نسبت به اردیبهشت‌ماه سال گذشته شاهد رشد ۷ درصدی درآمد‌های خود از این بخش بود و در مقایسه با آغاز سال مالی نیز درآمد‌های این بانک با رشد ۶ درصدی روبه‌رو بود، همچنین میزان درآمدی که در این دوره به دست آورد ۳ درصد بالاتر از میانگین درآمدی در ۲ ماه گذشته بوده است.

درآمد تسهیلات اعطایی بانک تجارت

بانک تجارت از ابتدای سال مالی تاکنون میزان درآمدی که از تسهیلات اعطایی به دست آورده مبلغی بالغ‌بر ۱۱ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان بود که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افزایش ۱۱ درصدی را به دنبال داشت.

لازم به ذکر است که درآمد‌های عملیاتی محقق‌شده "وتجارت" در اردیبهشت ماه به ۹ هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان رسید، این درآمد‌ها حاصل از «تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری، اوراق بدهی، سرمایه‌گذاری و درآمد کارمزد» است. بانک تجارت میزان درآمدی که از بخش کارمزد توانست به ثبت برساند برابر با ۲ هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان است.

سهم ۵۴ درصد مرابحه از تسهیلات اعطایی
بیشترین درآمدزایی "وتجارت" در بخش تسهیلات اعطایی مربوط به «مرابحه» و «فروش اقساطی» بود، میزان درآمدی که از این بخش‌ها حاصل شد به ترتیب برابر با مبلغ ۳ هزار ۲۴۹ میلیارد تومان و ۷۳۳ میلیارد تومان است.

افزایش درآمد‌هایی مشهود این بانک مرتبط با «جعاله» و «تسهیلات ارزی» بود، به‌گونه‌ای که تسهیلات ارزی "وتجارت" با افزایش ۳۷۹۹ درصدی از مبلغ یک هزار میلیارد تومانی به درآمد ۴۴ میلیارد تومانی در این دوره دست پیدا کرد.

سهم ۵۴ درصد مرابحه از تسهیلات اعطایی
بانک تجارت مجموع پرداختی‌های خود جهت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری را مبلغی بالغ‌بر ۶ هزار و ۲۷۱ میلیارد ریال به ثبت رساند. میزان پرداختی جهت سود‌های سپرده سرمایه‌گذاری بانک تجارت در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه گذشته ۵ درصد افزایش پرداختی داشت.

بیشترین میزان پرداختی سود سپرده سرمایه‌گذاری در اختیار بخش «سپرده بلند مدت ۳ ساله» با ۳ هزار و ۷۳۲ میلیارد تومان بوده و جایگاه بعدی پس از آن را «سپرده بلند مدت یک ساله» با یک هزار و ۵۶۹ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده