تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۶
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۲۴۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ایزدخواه:

باید تعارفات را کنار بگذاریم و تغییر اساسی در نظام بانکی کشور ایجاد کنیم

‌می‌متالز - نماینده مردم تهران در مجلس گفت: موضوع جهش تولید نباید فقط به شعار محدود شود بلکه باید برای آن برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد، برای تحقق این مهم باید تغییر اساسی در ساختار و سازوکار‌های صنعتی و تولید انجام دهیم و یک سیاست صنعتی منسجم و همه جانبه داشته باشیم.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله ایزدخواه درباره اولویت‌های اقتصادی مجلس دوازدهم، گفت: رویکرد مجلس دوازدهم در حوزه اقتصادی باید حل اساسی و تغییر مهندسی و معماری نظامات اقتصادی کشور باشد به این معنا که ما نباید مانند گذشته دچار روزمرگی و انبوه مصوبات باشیم بلکه باید در چند مورد اساسی کشور مانند تورم، سیستم بانکی، تولید و تجارت خارجی ریل‌گذاری اساسی داشته باشیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقشه راه مجلس و دولت باید تحول اساسی در ارکان اقتصادی کشور باشد، مسئله بانک و نظام بانکی که سهم بالایی در خلق تورم دارد باید به صورت ریشه‌ای حل شود؛ باید تعارفات را کنار بگذاریم و تغییر اساسی در نظام بانکی کشور ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه سیاست ارزی باید اصلاح شود، اضافه کرد: موضوع جهش تولید نباید فقط به شعار محدود شود بلکه باید برای آن برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد، برای تحقق این مهم باید تغییر اساسی در ساختار و سازوکار‌های صنعتی و تولید انجام دهیم و یک سیاست صنعتی منسجم و همه جانبه داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: مقدمات تدوین یک سیاست صنعتی منسجم در برنامه هفتم پیش‌بینی و بستر آن فراهم شده است، براساس این موضوع می‌توان سیاست صنعتی منسجم و مناسبی هم در سطح ملی و هم در سطح منطقه‌ای اتخاذ کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده