تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۵
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۴۳۰۱۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
تامین «TBR» بیشتر به جای واردات

برنامه تولید کارخانه جدید «ایران‌ تایر» مشخص شد

‌می‌متالز - معاونت سرمایه‌گذاری و اقتصادی هلدینگ انرژی سینا گفت: درحال‌حاضر کالا‌های وارداتی نظیر لاستیک خودرو‌های سنگین با سایز‌های بالا را هدف‌گذاری کردیم تا هم کارخانه مارجین مناسبی داشته باشد و هم بتوانیم تعهدات خود را به شرکت‌های تامین سرمایه و سرمایه‌گذاران اعاده کنیم.

به گزارش می‌متالز، احمد زراعتکار، معاونت سرمایه‌گذاری و اقتصادی هلدینگ انرژی سینا در خصوص پروژه کارخانه ایران‌ تایر اظهار کرد: سابقه تعریف این پروژه طولانی است. عمر این کارخانه بیش‌از ۶۰ سال است. ایران کشوری است که به بیش‌از ۱۰۰ هزار تن لاستیک نیاز دارد. هدف بنیاد مستضعفان این است که بتواند نیاز داخل را تامین و از واردات جلوگیری کند. از ظرفیت کارخانه فعلی ایران تایر استفاده شود تا بتواند سایت دوم را ایجاد کند و کشور کارخانه تایر جدیدی را در مهدی‌شهر داشته باشد.

وی افزود: همکاران ما در پیگیری این موضوع به تامین مالی از طریق ظرفیت بازار سرمایه رسیدند. با همکاری ذی‌نفعان این موضوع انجام شد و توانستیم بخش اول تامین مالی را که هزار میلیارد تومان است، عملیاتی کنیم.

زراعتکار درخصوص شرایط فعلی بازار سرمایه ادامه داد: جالب است بدانید با همکاری نهاد‌ها این تامین مالی از طریق بازار سرمایه انجام شده است. این کار با شرایط معمول بازار همخوانی ندارد، اما عقلای بازار و تامین سرمایه‌های ثابت، با استفاده از سرمایه‌های مردمی و نرخ مناسب هم سرمایه‌دار خرد را از شرایط موجود منتفع می‌کنند البته سرمایه‌پذیری برای اجرای طرح اقتصادی به سرمایه نیاز دارد. این خردجمعی اتفاق افتاد و ما به سمت سفارش‌گذاری تجهیزاتی که برای احداث این کارخانه نیاز داریم، خواهیم رفت. زیرا اوراق؛ اوراق مرابحه است و حتما بایدصرف خرید تجهیزات شود.

معاونت سرمایه‌گذاری و اقتصادی هلدینگ انرژی‌سینا بیان کرد: کار‌های اجرایی نیز از طریق یکی از شرکت‌های تابعه به روش کاملا مهندسی و صحیح پیش می‌رود. وی با اشاره به چشم‌انداز تامین مالی شرکت ایران‌تایر گفت: قطعا این طرح چشم‌انداز خوبی دارد. کالایی در کشور تولید خواهد شد که ما به‌ازای آن، کالا وارد کشور می‌شود. درحال‌حاضر ما با هدف‌گذاری که انجام شده، کالا‌های وارداتی را در داخل تولید خواهیم کرد که حاشیه سود‌های مناسبی در چارچوب این طرح قرار می‌گیرد. گاه بخش‌هایی از صنعت تایر در تکانه‌هایی هستند که ناشی از قیمت‌گذاری است. اما ما درحال‌حاضر کالا‌های وارداتی نظیر لاستیک خودرو‌های سنگین با سایز‌های بالا را هدف‌گذاری کردیم تا هم کارخانه مارجین مناسبی داشته باشد و هم اینکه بتوانیم تعهدات خود را به شرکت‌های تامین سرمایه و سرمایه‌گذاران اعاده کنیم.

زراعتکار بیان کرد: در بخش اجرا و سرمایه‌گذاری، تولید را فازبندی کردیم تا بتوانیم در فاز‌های متفاوت تولید داشته باشیم. به این روش که بازپرداخت از همین کارخانه که درحال تکمیل است، صورت بگیرد. در واقع بار پرداخت اقساط به دوش کارخانه ایران‌تایر نیز نخواهد بود. این موضوع در خود کارخانه جمع‌بندی خواهد شد. همچنین، صنعت تایر صنعت نیازمند به نیروی انسانی در مراحل تولید است. امیدواریم این حوزه اشتغال در استان سمنان فراهم شود.

منبع: اخبار خودرو (دنیای خودرو)

عناوین برگزیده