تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۱
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۳۰۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست صمت آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

حوزه صنعت؛ ۵۴ درصد تولید ناخالص داخلی آذربایجان‌شرقی را به خود اختصاص داده است

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۵۴ درصد از تولید ناخالص داخلی این استان مربوط به حوزه صنعت است، گفت: در حالی که این رقم در کشور کمتر از ۴۰ درصد است و این صنعتی بودن استان را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، «عبدالحمید سرتیپی» سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان‌شرقی در سلسه نشست‌های تبیین خدمات دولت سیزدهم در آذربایجان‌شرقی با عنوان «رسم خدمت» در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی یکی از حوزه‌های کلیدی در حوزه صنعت است و بخش عظیمی از بار این حوزه در استان بر دوش بخش خصوصی است در همین راستا، آذربایجان شرقی در صدور جواز تاسیس و توسعه‌ای برای واحد‌های تولیدی در رتبه‌های بالا قرار گرفته است.

وی به ظرفیت‌های تجارت در این استان نیز اشاره کرد و افزود: واقع شدن در مرز و همجواری با کشور‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان و تقویت دیپلماسی برقراری ارتباط با کشور‌های همسایه که نتیجه تلاش‌های دولت سیزدهم است، موجب شده تا رشد چشمگیری در توسعه صادرات این استان تحقق یابد و در ۲ ماه ابتدایی سالجاری، به بیش از ۴۳ درصد رسیده است.

سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان‌شرقی به برخی موانع در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان اشاره و اظهار کرد: با اینکه اداره کل صمت استان در تلاش است تا در کمترین زمان ممکن، مجوز لازم را برای سرمایه گذاران صادر کند، اما برخی دستگاه‌های استعلامی، موانعی در این زمینه بر سر راه سرمایه‌گذار و صمت استان قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: از همین رو در حال راه اندازی گروه سرمایه‌گذاری در اداره کل هستیم تا زمینه را برای سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی در استان فراهم کنیم.

سرتیپی به احیای ۲۲۰ واحد راکد و نیمه راکد در استان در دولت سیزدهم اشاره کرد و یادآور شد: تعداد ۱۸۰ واحد که به طور کامل تعطیل شده بودند و ۸۰ واحد نیز که به دلیل تغییر مدیریت، دچار وقفه در تولید شده بودند با تلاش کارگروه تسهیل و حمایت دولت به چرخه بازگشتند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۸۰ واحد معدنی نیز در دولت سیزدهم احیا و وارد چرخه تولید شدند که در تاریخ فعالیت معدنی استان بی سابقه بود.

سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان‌شرقی همچنین از صدور ۸۹۰ پروانه بهره برداری در استان خبرداد و گفت: پروانه بهره برداری ۴۵۰ واحد جدید به همراه ۴۴۰ پروانه توسعه‌ای در استان صادر شده است که با بهره برداری از این واحدها، ۲۷ هزار اشتغال در استان شکل می‌گیرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده