تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۱۷
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۴۲۹۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز مالی و مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد

‌می‌متالز - مرکز مالی ایران و مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه آموزشی امضا کردند.

به گزارش می‌متالز، مرکز مالی ایران و مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه آموزشی امضا کردند.

این تفاهم‌نامه با هدف همکاری طرفین در جهت برگزاری دوره‌های آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم (دوره آموزش مبارزه با پولشویی مقدماتی، متوسطه و پیشرفته) امضا شد.

در تفاهم‌نامه مرکز مالی ایران و مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد چنین آمده است: با توجه به اهمیت موضوع آموزش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم وفق ماده ۱۴۵ و ۱۴۶ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، این تفاهم‌نامه منعقد شد.

مرکز اطلاعات مالی، مرکزی ملی است که مسوولیت دریافت، تجزیه و تحلیل گزارشات تراکنش‌های مشکوک و سایر اطلاعات مربوط به پولشویی، جرایم منشاء مرتبط و تامین مالی تروریسم و ارسال نتایج به دست آمده به مراجع ذی‌صلاح را بر عهده دارد.

مرکز اطلاعات مالی (واحد اطلاعات مالی) وزارت امور اقتصادی و دارایی عهده‌دار وظایف مندرج در ماده ۳۸ آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی به شرح ذیل است:

۱- جمع‌آوری و اخذ اطلاعات معاملات مشکوک

۲- ارزیابی، بررسی و تحلیل اطلاعات گزارش‌ها و معاملات مشکوک

۳- درج و طبقه‌بندی اطلاعات در سیستم‌های مکانیزه

۴- اعلام مشخصات اشخاص دارای سابقه پولشویی و یا تأمین مالی تروریسم به اشخاص مشمول جهت مراقبت بیشتر و یا قطع همکاری، درصورت درخواست مراجع ذی‌ربط

۵- تأمین اطلاعات تحلیل شده مورد نیاز مراجع قضایی، ضابطان و دستگاه‌های مسوول مبارزه با تروریسم در کشور در صورت درخواست مراجع ذی‌ربط

۶- تهیه آمار‌های لازم از اقدامات صورت گرفته در جریان مبارزه با پولشویی

۷- تهیه نرم‌افزار‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی مورد نیاز

۸- تأمین امنیت اطلاعات جمع‌آوری شده

۹- تبادل اطلاعات با سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی طبق مقررات

۱۰- جمع‌آوری و اخذ تجارب بین‌المللی

۱۱- ارسال گزارش‌هایی به دستگاه قضایی که به احتمال قوی صحت دارد یا محتمل آن از اهمیت برخوردار است

۱۲- پیگیری گزارش‌های ارسالی در مراجع قضایی

۱۳- تهیه پیش‌نویس برنامه سالانه واحد اطلاعات مالی جهت تصویب شورا

۱۴- پاسخ به استعلام اشخاص مشمول در اسرع وقت

۱۵- اعلام نظر در مورد صلاحیت تخصصی مسوولان واحد‌های مبارزه با پولشویی پیشنهادی از سوی مدیران اشخاص مشمول

مرکز مالی ایران نیز به عنوان شرکتی دانش‌بنیان و با سهامداری شرکت بورس اوراق بهادار تهران، بورس کالا، فرابورس، بورس انرژی و سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از سال ۱۳۸۷ در حال فعالیت است. عمده فعالیت‌های این شرکت ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، مالی و مشاوره در بازار‌های پول و سرمایه است.

برای ثبت درخواست دوره آموزشی مبارزه با پولشویی (مقدماتی، متوسط و پیشرفته) به سایت مرکز مالی ایران مراجعه کرده و یا با شماره ۰۹۳۷۱۷۰۰۵۷۱ تماس بگیرید.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده