تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۴۳۱۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نشست خبری دهه تولید و تجارت مطرح شد؛

ارائه بسته حمایتی و تشویقی خادم‌الرضا (ع) در راستای صیانت از تولید با مشارکت دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های بخش خصوصی

‌می‌متالز - رئیس ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت، از ارائه بسته حمایتی و تشویقی «خادم‌الرضا (ع)» برای کمک به بخش صنعت و کسب‌وکار‌های کشور در روز ملی صنعت و معدن خبر داد و گفت: قرار بود این بسته توسط رئیس‌جمهور شهید ارائه شود، البته با عنوان بسته حمایتی «خادم الرضا» در مراسم روز ملی صنعت و معدن رونمایی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و رئیس ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت، در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت، از ارائه بسته حمایتی و تشویقی «خادم‌الرضا (ع)» برای کمک به بخش صنعت و کسب‌وکار‌های کشور در این روز خبر داد و گفت: این بسته قرار بود توسط رئیس‌جمهور فقید ایران شهید آیت‌الله رئیسی در روز ملی صنعت و معدن امسال ارائه شود و به همین دلیل با عنوان بسته حمایتی «خادم الرضا» در مراسم روز ملی صنعت و معدن ۱۰ تیرماه رونمایی خواهد شد.

وی همچنین از تدوین برنامه‌های اجرایی ویژه روز‌های دهه تولید و تجارت خبر داد و پیشنهاد کرد هر روز دهه تولید و تجارت به یک عنوان خاص نامگذاری شود.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت، افزود: برای هر روز متناسب با عنوان انتخابی، برنامه‌های اجرایی ویژه‌ای پیشنهاد و تدوین خواهد شد.

وی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت، به تشریح مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه تدوین بسته مشوق‌های صنعتی و معدنی ویژه دهه تولید و تجارت و روز ملی صنعت و معدن پرداخت و تاکید کرد: برگزاری باشکوه مراسمات این دهه از یکم تا دهم تیرماه در سطح ملی و استانی اولویت دارد و از تمامی ظرفیت‌ها در این مسیر استفاده خواهد شد.

مقیمی، با اشاره به اینکه ۱۰ تیرماه مقارن با چهلمین روز درگذشت شهدای خدمت است، بیان کرد: بسته مشوق‌های صنعتی و معدنی با عنوان «بسته حمایتی خادم‌الرضا» در مراسم روز ملی صنعت و معدن رونمایی خواهد شد. برای تدوین این بسته مشوق‌ها، نشست‌های جداگانه‌ای با وزارت نیرو، معاونت علمی فناوری و دانش‌بنیان ریاست جمهوری، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت علوم، وزارت بهداشت، معاونت اقتصادی قوه قضائیه، بانک مرکزی و دیگر نهاد‌ها برگزار شده است.

وی، اضافه کرد: در این نشست‌ها، ۱۴ دستگاه و نهاد اجرایی از جمله وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت نیرو، وزارت بهداشت، وزارت علوم و تشکل‌های بخش خصوصی نیز مشارکت داشته‌اند. هدف از این نشست‌ها، نهایی‌سازی و تدوین بسته مشوق‌های صنعتی و معدنی با اولویت صیانت از بخش تولید و تجارت است.

بسته حمایتی و تشویقی خادم‌الرضا (ع)، یادگار رئیس‌جمهور شهید ایران

معاون وزیر صمت و رئیس ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت، اضافه کرد: در اواخر سال ۱۴۰۲، وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهادی به رئیس‌جمهور ارائه کرد که طی آن درخواست رونمایی از یک بسته حمایتی و تشویقی ویژه برای بخش‌های صنعت، معدن و کسب‌وکار کشور را مطرح کرد که این بسته قرار بود در روز ملی صنعت و معدن با حضور رئیس‌جمهور شهید رونمایی شود.

وی، با بیان اینکه این پیشنهاد مورد تایید رئیس‌جمهور قرار گرفت و به وزارتخانه ابلاغ شد تا دستگاه‌های متولی در این حوزه درگیر شوند، اعلام کرد: بر اساس این ابلاغیه، ۱۴ دستگاه به عنوان نهاد‌های متولی و مرتبط با بخش تولید و کسب‌وکار کشور تعیین شدند. این دستگاه‌ها موظف شدند پیشنهاد‌های حمایتی و تشویقی خود را برای رونمایی از این بسته ارائه دهند. هدف از این اقدام، حمایت و تشویق فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت و ارتقای کسب‌وکار در کشور بود.

مقیمی، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۳، به دنبال پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت به رئیس‌جمهور در اواخر سال ۱۴۰۲، تصمیم بر آن شد که بسته حمایتی و تشویقی ویژه‌ای برای بخش‌های صنعت، معدن و کسب‌وکار کشور تهیه و در روز ملی صنعت و معدن رونمایی شود. این بسته، هدیه‌ای از سوی رئیس‌جمهور فقید ایران به فضای کسب‌وکار کشور بود که با توجه به حادثه شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، دولت مصمم‌تر شد تا آن را به عنوان یادگار خادم الرضا (ع) ارائه کند.

مراحل تهیه بسته «خادم‌الرضا (ع)» و مشارکت دستگاه‌ها

وی، درباره مراحل تهیه این بسته، خاطرنشان کرد: بسته حمایتی «خادم‌الرضا (ع)» با جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات ۱۴ دستگاه دولتی مرتبط با حوزه تولید و کسب‌وکار تهیه شد. همچنین، دو نهاد دیگر یعنی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و قوه قضاییه نیز در این فرآیند مشارکت داشتند.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت اضافه کرد: علاوه بر این، پیشنهاد‌هایی نیز برای قوه مقننه در نظر گرفته شد که به نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

نقش تشکل‌های بخش خصوصی، اهداف و مخاطبان بسته حمایتی «خادم‌الرضا (ع)»

وی در ادامه با بیان اینکه تشکل‌های بخش خصوصی نیز در تهیه این بسته نقش مهمی ایفا کردند، اظهار کرد: فعالان این بخش در جلسات حضور یافتند و درخواست‌ها و نظرات خود را مطرح کردند. دستگاه‌های مربوطه این پیشنهادات را بررسی کرده و آنهایی که قابلیت اجرایی داشتند، در بسته نهایی قرار دادند.

مقیمی همچنین گفت: هدف از بسته خادم‌الرضا (ع) حمایت از تولید و کسب‌وکار کشور با مشارکت مردمی است. مخاطبان اصلی این بسته فعالان حوزه تولید و صنعت کشور هستند. این بسته قرار است نیاز‌ها و درخواست‌های مطرح‌شده از سوی این فعالان را، تا حد امکان و در چارچوب ضوابط و مقررات موجود، پاسخ دهد و به بهبود فضای کسب‌وکار کشور کمک کند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده